کد خبر: ۴۲۶۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

پلمپ 21 انبار غیرمجاز ضایعات

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: 21 انبار غیرمجاز ضایعات، طی دو ماه گذشته با هماهنگی دبیرخانه کمسیون 120 پلمب شد.
آفتاب‌‌نیوز :
یوسف رستمی در نشست خبری با بیان اینکه شهرداری با جدیت کامل با متخلفان زباله گرد برخورد می‌کند، اظهار کرد: ساماندهی زباله گردها در دستور کار قرار گرفته و جهت جلوگیری از مشکلات عدیده حوزه خدمات شهری، باید از فعالیت خودسرانه زباله گردها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: البته طی هفته گذشته، وضعیت 80 زباله گرد بررسی شده و از این پس، این افراد با مراجعه به معاونت خدمات شهری و توجیه کامل، فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر، مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده و برخی افراد نخاله ساختمانی خود را در چهار دیواری ساختمان خود تخلیه می‌کنند، خاطرنشان کرد: امسال 65 راننده متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

رستمی افزود: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی، زمینی با کاربری فضای سبز در جاده شهرک ولیعصر(عج) در اختیار شهرداری قرار گرفته تا نخاله‌های ساختمانی در این محوطه دفع شوند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری طی ده ماهه امسال، 39 هزار تن زباله از سطح شهر جمع آوری شده و از شهروندان انتظار می‌رود تا در زمان تعیین شده و با کیسه مناسب، زباله‌هایشان را در کوچه قرار دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد از ساماندهی 1152 کسبه، صدور 977 اخطاریه سد معبر، تعمیر و بازسازی موتور نمک پاشی با هزینه 12 میلیون تومان، مکانیزه نمودن سه دستگاه از ماشین آلات رفت و روب با اعتبار 90 میلیون تومان، پیشرفت 50 درصدی نور پردازی پارک دوبرار، نصب المان سفره کردی با اعتبار 20 میلیون تومان، نصب المان پنبه زن و احداث کتابخانه سیار طی سال جاری در بجنورد خبر داد.

به گزارش ایسنا، رستمی همچنین از نصب المان رفتگر در چهار راه باسکول خبر داد و گفت: این المان به جهت پاسداشت زحمات پاکبانان به زودی در چهار راه باسکول نصب می‌شود.

وی از تصویب نهایی هفت المان ویژه نوروز با اعتباری بالغ بر 90 میلیون تومان خبر داد و اضافه کرد: ستاد استقبال از بهار در بجنورد، با نصب کیوسک گل، نصب المان نوروزی، آکواریوم، ساماندهی ماهی فروشان شب عید، ساماندهی پارک ها و مساجد، بهسازی آب نماها و رفت و روب معابر، کاشت 100 هزار گل شب بو و 500 هزار بنفشه، آذین بندی و رنگ آمیزی به استقبال سال نو می‌رود.

وی، اعتبار هزینه شده شهرداری بجنورد جهت آذین بندی برنامه‌های دهه فجر را 90 میلیون تومان عنوان کرد.

رستمی در ادامه به جمع آوری 114 متکدی از سطح بجنورد طی ده ماهه امسال اشاره کرد و یادآور شد: از این تعداد 68 نفر مرد، 46 نفر زن بودند که 43 نفر به کمپ های ترک اعتیاد منتقل، 36 نفر به خانواده ها تحویل و یک نفر در بیمارستان روانی بستری شد.

وی از همشهریان در بجنورد خواست تا در صورت مشاهده متکدی، با شماره‌ تماس 32222113-32222114 و یا با مرکز 137 شهرداری تماس بگیرند تا شهرداری این افراد را جمع آوری و به گرمخانه شهرداری و مراکز نگهداری منتقل کند.

وی با بیان اینکه شهرداری بجنورد برنامه‌های خوبی جهت ساماندهی المان برخی میادین نظیر کارگر و میدان بازرگانی دارد، تصریح کرد: اکنون المان میدان بازرگانی به ارتفاع هفت متر با جنس استیل و اعتبار 90 میلیون تومان طراحی شده اما اعتباری برای اجرای این طرح‌ها وجود ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در این راستا از کمبود درآمد شهرداری و منابع مالی بسیار محدود این نهاد گلایه کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی، حوزه خدمات شهری، حوزه جاری است و مردم از شهرداری انتظار دارند تا این نهاد به موقع خدمات لازم را ارائه دهد.

رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن نوروز، از برخورد جدی با دست فروشان شب عید خبر داد و گفت: این برخورد به جهت حفظ حقوق شهروندان و جلوگیری از سد معبر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال ماهی فروشان نیز یک هفته قبل از عید در مکان های از قبل تعیین شده، پس از دریافت مجوز از اداره صنعت و معدن و دامپزشکی شهرستان مستقر می شوند و اجازه استقرار آن ها در محل تردد عابر پیاده داده نمی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین