کد خبر: ۴۲۶۹۰۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۶

این افراد نباید بوتاکس کنند

در میان روشهای زیبایی غیرجراحی، بوتاکس هم در دنیا و هم ایران رایج ترین است.
آفتاب‌‌نیوز :
 امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد : «بوتاکس»  یکی از بهرین روش های رفع چین و چروک پوست شناخته شده است . یک فرآورده ای از سم بوتولینوم است که باعث فلج شدن عضله ناحیه تزریقی می شود که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می کنند و مانع از انقباض عضلات می شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها شده و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه بیشتر نیست.البته لازم به ذکر است بوتاکس برای تمامی افراد مناسب نیست و پزشک براساس نوع و محل چروک تشخیص می دهد آیا بوتاکس روی فرد تاثیر گذار است یا خیر.

به گفته وی ، عوامل محیطی موثر بر چین و چروک پوست می توان به مواردی مثل سیگار کشیدن، عادات نامناسب تغذیه ای، خواب ناکافی، استرس زیاد نام برد . البته اثر ژنتیک قابل پیشگیری نیست؛ اما می توان از عوامل محیطی پیشگیری کرد یا حداقل شدت و حدت آن را کم کرد. البته افزایش سن هم غیر قابل اجتناب است. همه ما چربی زیر پوست را داریم و این چربی، حالت صورت را ایجاد می کند. تغییر در این بافت با افزایش سن، به خاطر نیروی جاذبه زمین- عوامل محیطی اتفاق می افتد.

احسانی در پاسخ به این سوال که چه افرادی با چه بیماری هایی نمی توانند بوتاکس تزریق کنند گفت : کسانی که به صورت فعال جوش در صورتشان است یا به صورت فعال در صورتشان تبخال وجود دارد ،افراد مبتلا به بیماریهای عصبی، بیماری های نامشخص روماتولوژی ،زنان باردار و شیرده توصیه می شود از بوتاکس استفاده نکنند.


این متخصص پوست اظهار کرد : بوتاکس فراورده ای است که به مدت 4 الی 6 ماه بیشتر ماندگاری ندارد و پس از آن جذب و تجزیه می شود .نکته حائز اهمیت نحوه تزریق و نوع مواد بوتاکس است که متاسفانه در ایران هر دو مورد رعایت نمی شود و بسیار دیده شده تزریق این مواد توسط افراد ناشی و بی تجربه صورت گرفته است همچنین در بازار ایران بوتاکس های تقلبی و چینی بسیار فراگیر شده و خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارند و تاکید می شود افراد برای رفع چین و چروک خود به سراغ متخصصین این رشته مراجعه کنند .

وی تاکید کرد : در بسیاری از آرایشگاه ها گزارش شده است افراد بی تجربه به تزریق بوتاکس مشغول هستند خانم ها دقت داشته باشند به هیچ عنوان در این گونه از مراکز تزریق بوتاکس را به دلیل قیمت پایین انجام ندهند چرا که اگر طریقه تزریق و نوع مواد مناسب نباشد فرد دچار افتادگی پلک ، دوبینی ، تاری چشم ، واکنش های پوستی ، تورم پوست ، کهیر و واکنش های داخلی و سیستمیک می شود .

این متخصص زیبایی در پاسخ به این سوال که بهترین روش برای رفع چین و چروک پوست چیست گفت: متخصصین زیبایی براساس نوع چروک ، سن بیمار، شرایط بیمار ، نوع پوست و محل چروک روش های مختلفی را برای رفع آن به فرد پیشنهاد می دهند و این موضوع در هرکس متفاوت بوده و نمی توان یک روش را به عنوان بهترین روش و موثر ترین روش نام برد .

احسانی اشاره کرد : در دنیا زیر 10 نوع بوتاکس استاندارد وجود دارد و مابقی آن تقلبی و چینی هستند و طی گزارش سازمان غذا و دارو بیشتر بوتاکس های داخل کشور تقلبی بوده و عوارض جبران ناپذیری دارد لذا توصیه می شود در مراکز تایید شده و توسط متخصص انجام شود .

این متخصص پوست و مو در رابطه با کاربرد های غیر زیبایی بوتاکس به جام جم آنلاین گفت :بوتاکس در  تعرق شدید کف دست و پا ، بیماری های گوارشی ، بیماری های عضلانی و مشکلات چشمی کاربرد بسزایی دارد همچنین در 30 تا 40 درصد درد های افراد میگرنی را نیز بهبود می بخشد اما باز هم این کاربرد ها به نحوه تزریق و نوع مواد بوتاکس برمیگردد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بوتاکس افسردگی می آورد بیان کرد : خیر این گونه نیست در حقیقت بوتاکس افسردگی را درمان می کند و مورد اثرات تزریق ژل بوتاکس بر روحیه افراد ثابت شده است این تزریق در بهبود و کاهش علائم افسردگی نقش به سزایی را ایفا می کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین