کد خبر: ۴۲۶۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

تحریم معاون رئیس جمهور ونزوئلا به دلیل قاچاق مواد مخدر

دولت جدید آمریکا معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا، به اتهام دست داشتن در قاچاق بین‌المللی موادمخدر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حکم اجرایی که کاخ سفید می‌گوید نتیجه یکسال تحقیقات است، باعث تشدید تنش‌ها میان دولت واشنگتن و ونزوئلا می‌شود.

طارق العیسمی، معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا ارشدترین مقام این کشور است که تاکنون از سوی آمریکا هدف تحریم قرار گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین سامارک لوپز، یک تاجر ثروتمند ونزوئلایی را نیز تحریم کرده و وی را دستیار العیسمی در کسب درآمدهای حاصل از پولشویی از طریق شبکه‌ای از شرکت‌ها در چندین کشور مختلف توصیف کرده است.

به عنوان بخشی از این اقدام دارایی‌های 13 کمپانی که لوپز مالک و یا مدیر آنها بوده از جمله 5 شرکت در فلوریدا مسدود خواهد شد و این دو تن از ورود به آمریکا منع خواهند شد. دارایی‌های چندین شرکت املاک و مستغلات در میامی که با لوپز ارتباط داشتند و همچنین ده‌ها میلیون دلار پول نقد نیز مسدود می‌شود.

این در حالی است که هنوز دولت ونزوئلا یا طارق العیسمی که مدت‌ها هرگونه اتهامی را رد کرده، نسبت به این اقدام آمریکا واکنشی نشان نداده‌اند. تنها لوپز در بیانیه‌ای این اقدامات را بی پایه و اساس و با انگیزه سیاسی دانست.

اعمال این تحریم‌ها یک هفته پس از آن صورت گرفت که 34 نفر از قانونگذاران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورشان خواستند تا از طریق انجام تحقیقات علیه العیسمی و اعمال فوری تحریم‌ بر ضد مقامات ارشد ونزوئلا که در "فساد و نقض حقوق بشر" نقش داشته‌اند، دولت سوسیالیست ونزوئلا را تحت فشار بیشتری قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین