آفتابنیوز : به گزارش آفتاب به نقل ازرسا، آيت الله امامي کاشاني در سخنراني خود در پنجمين نشست مرکز گفتگوی اديان و کليسای ارتدکس روسيه که درباره معاد شناسی و تأثير آن بر زندگی برگزار شد با اشاره به وجود آموزه معاد و زندگي اخروي در اديان اسلام و مسيحيت گفت: در تعاليم اسلام تعبير قائم و قيامت به دو معناي متفاوت وجود دارند. اولي به معناي قيام به حق و دومي به معناي قيام انسانها در پيشگاه خداوند است.
وي افزود: اين موضوع را مي توان به اين صورت اظهار داشت که قيام به حق همچون دالاني است که بايد در آن وارد شد و ميدان به عنوان قيامت پس از آن قرار مي گيرد. قيامت به معناي ظهور حقيقت در روي زمين است.
وي با اشاره به مشترک بودن آموزه ها در بسياري از اديان يادآور شد در اين رابطه اختلاف نظرهايي نيز وجود دارند.
امام جمعه موقت تهران گفت: بسياري از مسيحيان براين عقيده هستند که نزول حضرت مسيح با خراب شدن آسمانها متقارن است. اما در نظر تعاليم اسلامي اين ظهور از نظر زمان با قيامت در اسلام متقارن نيست و در دو زمان متفاوت صورت خواهد گرفت.
آيت الله کاشاني اظهار داشت: به نظر مي رسد نزول عيسي بن مريم (ع) قبل از قيامت بوده و قيامي که در روي زمين انجام مي دهد گسترش عدالت را در پي خواهد داشت. مي گويند مسيح (ع) عدالت را در زمين ايجاد مي کند، اما ايجاد عدالت با ويران شدن زمين و آسمان سازگار نيست.
وي قيامت را نه تنها در روايت فراوان و متعدد اسلامي بلکه در انجيل مورد تأکيد قرار داد و گفت: در روايات اسلامي قيام امام زمان و نزول حضرت عيسي (ع) نزديک به يکديگر ذکر شده اند.
وي در پايان گفت: اگر انسانها همه جزاها را مختص به قيامت بدانند، مأيوس خواهند شد و عدالت و حق از بين خواهند رفت. در آن هنگام نسل جوان تسليم باطل شده و انصاف و برادري معدوم مي شوند.