کد خبر: ۴۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

حمایت دادستان کل تگزاس از دستور مهاجرتی ترامپ

دادستان کل تگزاس در یک دادگاه استیناف فدرال تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا، درخصوص صدور دستور اجرایی‌اش برای ممنوعیت ورود مهاجران از هفت کشور اسلامی در چارچوب اختیاراتش عمل کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کن پاکستون، دادستان کل تگزاس که یک جمهوری‌خواه است، این اظهارات خود را در دادگاه استیناف حوزه نهم آمریکا در کالیفرنیا مطرح کرد که برای صحبت درباره حمایت از ممنوعیت موقت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا تشکیل شده است.

تگزاس نخستین ایالتی است که از این دعوی قضایی حمایت می‌کند. گروهی متشکل از ۱۵ ایالت و منطقه کلمبیا در حمایت از به چالش کشیدن این دستور اجرایی ترامپ در دادگاه استیناف شکایت‌نامه‌ای را تنظیم کرده و معتقدند، این دستور به نهادهای آموزشی و اقتصادشان لطمه می‌زند.

پاکستون گفت: این دادگاه باید بررسی کند که آیا یک قاضی دادگاه دون‌پایه می‌تواند این ممنوعیت را متوقف کند یا خیر؟

جیمز روبارت دادگاه منطقه‌ای آمریکا در سیاتل سوم فوریه سال جاری میلادی با اعلام اینکه این دستور ترامپ نقض حمایت‌های قانونی از تبعیض مذهبی است، این دستور اجرایی را به حالت تعلیق در آورد.

دادگاه استیناف به زودی تصمیم خواهد گرفت که آیا به این پرونده با هیئتی متشکل از ۱۱ قاضی رسیدگی خواهد کرد یا خیر؟

این دستور اجرایی به حالت تعلیق در آمده تا زمانی که دادگاه استیناف بتواند به ارزش و مزیت این ممنوعیت حکم دهد. آنها باید به سوالاتی درباره میزان قدرت رئیس جمهور در موضوعات مربوط به مهاجرت و امنیت ملی پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پاکستون گفت: این دستور کاملا با هدف حفظ امنیت ملی صادر شده تا بررسی دقیق خارجی‌هایی را که قصد ورود به آمریکا را دارند، تضمین کند. این دستور بیانگر منافع امنیت ملی است که در حال حاضر در جنگ علیه تروریست‌های افراط‌گرا نیز صورت می‌گیرد.

وی ضمن رد کردن هرگونه ادعا مبنی بر اینکه این دستور تبعیضی علیه مسلمانان و مزیتی برای مسیحیان است، گفت: اگر این ادعا پذیرفته شود، توانایی دولت برای کمک به حمایت از اقلیت‌های مذهبی را که به آنها پناهندگی می‌دهد، به خطر می‌اندازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین