کد خبر: ۴۲۷۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

«بانی» و «کلاید» در مراسم اسکار ۲۰۱۷+تصاویر

بازیگران اصلی فیلم معروف «بانی و کلاید» در جشن پنجاه‌سالگی ساخت این فیلم در مراسم اسکار حضور می‌یابند.
آفتاب‌‌نیوز :
 قرار است «وارن بیتی» و «فی داناوی» بازیگران اصلی فیلم «بانی و کلاید» با حضور روی صحنه مراسم اسکار و اعطای جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی، یاد این فیلم به‌یاماندنی را ۵۰ سال پس از ساخت زنده نگه‌ دارند.

 آکادمی اسکار هنوز به صورت رسمی نسبت به این خبر واکنش نشان نداده اما برخی منابع اعلام کرده‌اند «مایکل دلوکا» و «جنیفر تاد» تهیه‌کنندگان مراسم اسکار شخصا از «وارن بیتی» و «فی داناوی» دو ستاره اصلی فیلم «بانی و کلاید» درخواست کرده‌اند برای اعصای جایزه بهترین فیلم جوایز اسکار ۲۰۱۷ در این مراسم شرکت کنند.

جایزه "بهترین فیلم اسکار" مهمترین جایزه رقابتی هالیوود است که آکادمی اسکار هر سال در پی انتخاب مطرح‌ترین افراد برای اعطای این جایزه است. «وارن بیتی» پیش از این دو بار این مسئولیت را بر عهده داشته است: یک بار در سال ۱۹۷۵ که نام فیلم «پدرخوانده ۲» را به عنوان بهترین فیلم از پاکت خارج کرد و یک بار نیز در سال ۱۹۹۰ که همراه با «جک نیکلسون» به روی صحنه اسکار رفت و فیلم «راننده خانم دیزی» را به عنوان برنده بهترین فیلم جوایز اسکار معرفی کرد.

«بانی» و «کلاید» در مراسم اسکار ۲۰۱۷+تصاویر

ابن اولین بار است که «فی‌ داناوی» قرار است یکی از اعطاکنندگان جایزه بهترین فیلم مراسم اسکار باشد.

«وارن بیتی» ۷۹ ساله پس از ۱۵ سال دوری از سینما اخیرا فیلمی را تحت عنوان «قوانین اعمال نمی‌شوند» ساخته و «فی داناوی» ۷۶ ساله نیز در سه فیلم بلند بازی کرده که هنوز اکران نشده است.

«بانی و کلاید» محصول ۱۹۶۷ مهمترین اثر سینمایی «آرتور پن»، سینماگر سرشناس آمریکایی و از برترین آثار گنگستری تاریخ سینماست. این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی یک زوج سارق به‌ نام‌های «بانی پارکر» و «کلاید بارو» که در دهه ۱۹۳۰ توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کردند، ساخته‌ شد.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوودریپورتر،این فیلم یکی از اولین فیلم‌های "هالیوود جدید" شناخته می‌شود که بسیاری از عرف‌های سینمایی هالیوود را شکست و به محبوبیت فراوانی نزد نسل جوان دست یافت.

این فیلم یکی از ۱۰۰ فیلمی است که توسط فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا برای بازسازی و احیا انتخاب شده است. «بانی و کلاید» در مجموع نامزد ۱۰ جایزه اسکار شد و در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای «استلا پرسونز» و بهترین فیلمبرداری را برای «برونت گوفی» به ارمغان آورد.

«بانی» و «کلاید» در مراسم اسکار ۲۰۱۷+تصاویر

مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار  روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین