کد خبر: ۴۲۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

پنج اشتباه رایج ورزشکاران

بعضی از افراد تصور می‌کنند که تنها گذراندن یک یا دو ساعت به ورزش کردن کافی است و نیازی نیست که آنها به کارهای بعد و قبل از ورزش توجه کنند. با این حال بعضی کارهایی که باید بعد از ورزش یا قبل از ورزش انجام شود به اندازه زمانی که در باشگاه می گذارنید مهم هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
معمولا افرادی که ورزش می‌کنند اشتباه‌های مرتکب می‌شوند. کارهایی که بعد از ورزش انجام می‌شود بر ریکاوری بدن و حتی رشد بدن تاثیرگذار است.

به‌ گزارش ‌آفتاب‌نیوز و به نقل از سایت MNT، پنج اشتباه رایج عبارتند از:

1. آب نخوردن به اندازه کافی:

افرادی که ورزش می‌کنند باید به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنند تا بدن به اندازه کافی مایعات داشته باشد. نوشیدنی که بتواند الکترولیت‌های بدن و کلیگوژن را تامین کند مناسب‌ترین نوشیدنی است.

2. نشستن در باقی ساعات روز:

اگر تنها دو ساعت در روز ورزش کنید و باقی روز را در یک جا بنشینید، بدن منقبض می‌شود. می توانید ریکاوری فعال داشته باشید و ضربان قلب را در باقی ساعات روز نیز تا حدی بالا نگه دارید.

3. نخوابیدن به اندازه کافی:

خوابیدن به اندازه کافی برای ریکاوری مهم است. خوابیدن به بدن امکان ترمیم و انرژی گرفتن دوباره می‌دهد. استراحت درست و مناسب بسیار مهم است.

4. خوردن بی از حد غذاهای چرب:

بعد از ورزش نباید سراغ غذاهای چرب بروید، بهتر است غذاهای سالم مصرف کنید و اگر هم چربی می خورید این چربی سالم باشد.

چربی‌های ناسالم روند هضم غذا را کند می‌کنند. بهتر است پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید و بدین شکل عضلات را تقویت کنید.

5. انجام ندادن حرکات کششی:

هر چقدر هم که برنامه شما شلوغ باشد حرکات کششی را در برنامه خود قرار دهید. عضلات شما برای ساعتی منقبض شده‌اند. باید این انقباض را از بین ببرید. در صورتی که بعد از ورزش حرکات کششی انجام نشود دامنه حرکات کمتر می‌شود. احتمال آسیب‌دیدگی‌ افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین