کد خبر: ۴۲۷۸۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
روزنامه گاردین معرفی کرد:

۱۰ شهر برتر جهان برای یک دانشجو در سال ۲۰۱۷+تصاویر

روزنامه گاردین با انتشار گزارشی به معیارهایی از جمله قیمت، تجربه دانشجویی و فرصت شغلی اشاره کرده و با توجه به این موارد ده شهر از بهترین شهرهای جهان برای یک دانشجو را معرفی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- روزنامه گاردین ده شهر از بهترین شهرهای جهان برای یک دانشجو در سال ۲۰۱۷ میلادی را معرفی کرده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در انتخاب این شهرها، به معیارهایی از جمله قیمت، تجربه دانشجویی، چشم‌انداز و فرصت شغلی توجه شده است.

۱-مونترال؛

دانشگاه‌های کانادا جزو مراکز آموزشی قابل قبول هستند و مونترال نیز امسال به مقام اول دست یافته است. ممکن است اعتبار دانشگاه‌های مونترال در سطح دانشگاه‌های لندن و پاریس نباشد اما کیفیت زندگی دانشجویان و لذت بردن آنان از زندگی بیشتر است. آنان می‌توانند شب‌زنده‌داری کنند وقت بیشتری را با دوستان‌شان بگذرانند و هزینه‌های زندگی‌شان در مقایسه با دانشجویان ساکن پاریس و لندن بسیار کم‌تر است.
۱-مونترال؛ دانشگاه‌های کانادا جزو مراکز آموزشی قابل قبول هستند و مونترال نیز امسال به مقام اول دست یافته است. ممکن است اعتبار دانشگاه‌های مونترال در سطح دانشگاه‌های لندن و پاریس نباشد اما کیفیت زندگی دانشجویان و لذت بردن آنان از زندگی بیشتر است. آنان می‌توانند شب‌زنده‌داری کنند وقت بیشتری را با دوستان‌شان بگذرانند و هزینه‌های زندگی‌شان در مقایسه با دانشجویان ساکن پاریس و لندن بسیار کم‌تر است.
۲-پاریس؛

این برای اولین سال است که پاریس در صدر فهرست بهترین مکان برای دانشجویان از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو قرار ندارد و علت آن نیز کاهش مطلوبیت و رضایت دانشجویان و قیمت‌های بالا بوده است. با این حال، تحصیل در پاریس هنوز هم می‌تواند خوب باشد.
۲-پاریس؛ این برای اولین سال است که پاریس در صدر فهرست بهترین مکان برای دانشجویان از سال ۲۰۱۲ میلادی به این سو قرار ندارد و علت آن نیز کاهش مطلوبیت و رضایت دانشجویان و قیمت‌های بالا بوده است. با این حال، تحصیل در پاریس هنوز هم می‌تواند خوب باشد.
۳-لندن؛

۴۱ درصد از دانشجویان در لندن از خارج از بریتانیا آمده‌اند. علیرغم هزینه‌های بالای زندگی، لندن هنوز هم بکی از موفق‌ترین مکان‌های برای پیشرفت دانشجویان است.
۳-لندن؛ ۴۱ درصد از دانشجویان در لندن از خارج از بریتانیا آمده‌اند. علیرغم هزینه‌های بالای زندگی، لندن هنوز هم بکی از موفق‌ترین مکان‌های برای پیشرفت دانشجویان است.
۴-سئول؛

مانند توکیو سئول نیز در تلاش برای جذب دانشجویان بین‌المللی است اما در این مسیر چندان موفق نبوده و فقط ۷ درصد از جمعیت دانشگاه را تشکیل می‌دهند. با این حال، ۸۶ درصد از فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیلات خود در آن شهر باقی می‌مانند.
۴-سئول؛ مانند توکیو سئول نیز در تلاش برای جذب دانشجویان بین‌المللی است اما در این مسیر چندان موفق نبوده و فقط ۷ درصد از جمعیت دانشگاه را تشکیل می‌دهند. با این حال، ۸۶ درصد از فارغ‌التحصیلان پس از اتمام تحصیلات خود در آن شهر باقی می‌مانند.
 ۵-ملبورن؛

شهریه بالا و افزایش هزینه‌های زندگی دلیل اصلی برای سقوط شهرهای استرالیا در رتبه‌بندی‌ها بوده‌اند. با این حال، ملبورن هنوز هم محبوب است. این شهر ۲۲۰ هزار دانشجو را در خود جای داده است که ۵ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهند.
۵-ملبورن؛ شهریه بالا و افزایش هزینه‌های زندگی دلیل اصلی برای سقوط شهرهای استرالیا در رتبه‌بندی‌ها بوده‌اند. با این حال، ملبورن هنوز هم محبوب است. این شهر ۲۲۰ هزار دانشجو را در خود جای داده است که ۵ درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می‌دهند.
۶-برلین؛ 

تنها ۱۶ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های برلین را دانشجویان خارج از آلمان تشکیل می‌دهند. این در حالیست که دانشگاه‌های دولتی در آلمان رایگان هستند و هزینه‌های زندگی در برلین نیز مقرون به صرفه است.
۶-برلین؛ تنها ۱۶ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های برلین را دانشجویان خارج از آلمان تشکیل می‌دهند. این در حالیست که دانشگاه‌های دولتی در آلمان رایگان هستند و هزینه‌های زندگی در برلین نیز مقرون به صرفه است.
۷-توکیو؛ 

این کلان شهر شلوغ ۳۸ میلیون نفری در وضعیتی است که هزینه زندگی در آنجا بالاست به همین خاطر بسیاری از دانشجویان خارجی ترجیح می دهند تا در هنگ کنگ یا سنگاپور به دنبال مکانی برای تحصیل باشند.
۷-توکیو؛ این کلان شهر شلوغ ۳۸ میلیون نفری در وضعیتی است که هزینه زندگی در آنجا بالاست به همین خاطر بسیاری از دانشجویان خارجی ترجیح می دهند تا در هنگ کنگ یا سنگاپور به دنبال مکانی برای تحصیل باشند.
۸-بوستون؛ 

ام ای تی و هاروارد در منطقه شهری بوستون گنجانده شده اند. این شهر دانشجویی است و اکثر نمرات دانشجویانش بالاست با این حال، به دلیل شهریه بسیار سنگین دانشگاه ها در پایین جدول قرار گرفته است.
۸-بوستون؛ ام ای تی و هاروارد در منطقه شهری بوستون گنجانده شده اند. این شهر دانشجویی است و اکثر نمرات دانشجویانش بالاست با این حال، به دلیل شهریه بسیار سنگین دانشگاه ها در پایین جدول قرار گرفته است.
۹-مونیخ؛ 

مونیخ نیز یکی از مناطق خوب برای دانشجویان است. دومین شهری در آلمان که دانشجویان زیادی دارد. دانشگاه های دولتی در آلمان تقریبا بدون شهریه هستند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود طبق گزارش موسسه آموزش و پرورش و تحقیقات اقتصادی آلمان از سال ۲۰۲۰ میلادی شهریه برای این دانشگاه‌ها وضع شود.
۹-مونیخ؛ مونیخ نیز یکی از مناطق خوب برای دانشجویان است. دومین شهری در آلمان که دانشجویان زیادی دارد. دانشگاه های دولتی در آلمان تقریبا بدون شهریه هستند. با این حال، پیش‌بینی می‌شود طبق گزارش موسسه آموزش و پرورش و تحقیقات اقتصادی آلمان از سال ۲۰۲۰ میلادی شهریه برای این دانشگاه‌ها وضع شود.
۱۰-ونکوور؛ 

مکانی با طبیعتی زیبا بحرای تخصیل که در پس‌زمینه آن رشته کوه‌های ساحل شمالی از سویی و تنگه جورجیا از سوی دیگر دیده می‌شود. این شهر برای دانشجویان خوب است اما تنها ۴۴ درصد از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در آنجا باقی می‌مانند و به همین خاطر در پایین‌ترین بخش قرار می‌گیرد.
۱۰-ونکوور؛ مکانی با طبیعتی زیبا بحرای تخصیل که در پس‌زمینه آن رشته کوه‌های ساحل شمالی از سویی و تنگه جورجیا از سوی دیگر دیده می‌شود. این شهر برای دانشجویان خوب است اما تنها ۴۴ درصد از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در آنجا باقی می‌مانند و به همین خاطر در پایین‌ترین بخش قرار می‌گیرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین