کد خبر: ۴۲۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

نجفی: سفر رئیس جمهور به عمان و کویت سرفصل جدیدی در کاهش مشکلات منطقه ایجاد می‌کند

علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که سفر رئیس جمهور به عمان و کویت می‌تواند سرفصل جدیدی برای کاهش مسائل و مشکلات در روابط در سطح منطقه باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور عمان و کویت گفت: حوزه همسایگان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارند. با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد برای توسعه همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی میان ایران و این کشورها روابط به دلایل مختلف در مناطق گوناگون فراز و نشیب داشته است.

وی افزود: بر این اساس سفر رئیس جمهور به عمان و کویت می‌تواند سر فصل جدیدی برای کاهش مسائل و مشکلات در روابط در سطح منطقه ایجاد کند، چون این کشورها نقش مهم و موثری در غلبه بر این فضاسازی‌های ایفا می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اشتراکات بسیار زیاد ایران و کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و ماندگاری در روابط خود با کویت ایفا کرد. به طور نمونه زمانی که صدام به این کشور حمله کرد، ایران در این جنگ وارد نشد و بعد از آن به سمتی حرکتی کرد که از ظرفیت های مشترک استفاده کند و نقاط مورد سوء تفاهم را با گفت‌وگو و تعاملات فی ما بین برطرف نماید.

نجفی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به عمان و کویت در حل چالش های منطقه تاثیرگذار است، گفت: یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه و توسعه مناسبات منطقه ای است تا از این طریق امنیت خلیج فارس به بهترین شکل تامین باشد. طبیعتا سیاست خارجی معقولانه جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت و ثبات هر چه بیشتر در منطقه کمک می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین