کد خبر: ۴۲۷۹۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

نجفی: سفر رئیس جمهور به عمان و کویت سرفصل جدیدی در کاهش مشکلات منطقه ایجاد می‌کند

علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که سفر رئیس جمهور به عمان و کویت می‌تواند سرفصل جدیدی برای کاهش مسائل و مشکلات در روابط در سطح منطقه باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به دو کشور عمان و کویت گفت: حوزه همسایگان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس جایگاه مهمی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارند. با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد برای توسعه همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی میان ایران و این کشورها روابط به دلایل مختلف در مناطق گوناگون فراز و نشیب داشته است.

وی افزود: بر این اساس سفر رئیس جمهور به عمان و کویت می‌تواند سر فصل جدیدی برای کاهش مسائل و مشکلات در روابط در سطح منطقه ایجاد کند، چون این کشورها نقش مهم و موثری در غلبه بر این فضاسازی‌های ایفا می‌کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اشتراکات بسیار زیاد ایران و کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و ماندگاری در روابط خود با کویت ایفا کرد. به طور نمونه زمانی که صدام به این کشور حمله کرد، ایران در این جنگ وارد نشد و بعد از آن به سمتی حرکتی کرد که از ظرفیت های مشترک استفاده کند و نقاط مورد سوء تفاهم را با گفت‌وگو و تعاملات فی ما بین برطرف نماید.

نجفی با تاکید بر اینکه سفر رئیس جمهور به عمان و کویت در حل چالش های منطقه تاثیرگذار است، گفت: یکی از راهبردهای جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه و توسعه مناسبات منطقه ای است تا از این طریق امنیت خلیج فارس به بهترین شکل تامین باشد. طبیعتا سیاست خارجی معقولانه جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت و ثبات هر چه بیشتر در منطقه کمک می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین