کد خبر: ۴۲۸۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
سخنگوی وزارت امور حارجه مصر مطرح کرد:

تلاش مصر برای میانجی‌گری بین ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس

حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران هفته گذشته از کویت بازدید داشت و با شیخ صباح احمد جابر صباح ملاقات کرد. او در دستور کار خود روابط دوجانبه و راه‌های بهبود آن و بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را قرار داده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- سخنگوی وزارت امور حارجه مصر جزئیاتی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی آن کشور برای باز کردن باب گفت‌و‌گو میان ایران و اعضای شورای همکاری خلیج فارس را فاش کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت «میدل ایست مانیتور» در این‌باره به نقل از «احمد ابوزید» وزیر امور خارجه مصر نوشته است که اساس مذاکرات بر پایه آن‌چه کشورهای عربی عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر خوانده‌اند، خواهد بود. 

تلاش مصر برای میانجی‌گری بین ایران و شورای همکاری خلیج‌فارس

او در نشستی با حضور مقام‌های دیپلماتیک گفت که شورای همکاری خلیج فارس نگران آن‌چه دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عضو آن شورا خوانده است و ‌کشورهای عضو می‌خواهند تهران تضمین دهد که دیگر مداخله‌ای در امور داخلی آنان نخواهد داشت. او گفته که آنان به ایران هشدار داده‌اند که این مداخلات باعث برهم خوردن ثبات و امنیت آنان می‌شود. 

این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران هفته گذشته از کویت بازدید داشت و با شیخ صباح احمد جابر صباح ملاقات کرد. او در دستور کار خود روابط دوجانبه و راه‌های بهبود آن و بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را قرار داده بود. 

منابع آگاه گفته‌اند که این دیدار با هدف بیان موضع ایران برای ابتکار عملی به منظور کاهش تنش و اختلاف‌نظر درباره مسائل منطقه‌ای انجام شده است. رییس‌جمهوری ایران همچنین در عمان با سلطان قابوس، سلطان آن کشور دیدار داشت و درباره مسائلی مرتبط با برنامه هسته‌ای و وضعیت در سوریه و یمن مذاکره کرد. تلاش‌های عمان برای بهبود شکاف در روابط شورای همکاری خلیح فارس و ایران قابل توجه بوده است. 

روحانی در پایتخت عمان تاکید کرد که سیاست کشورش حسن همجواری با همسایگان و تضمین امنیت در خلیج فارس است. او گفت که ایران خواستار تحمیل عقاید سیاسی و مذهبی خود بر دیگران نیست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
2
1
قسم حضرت عباس را باید باور کرد یا دم خروس را؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین