کد خبر: ۴۲۸۷۹۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
دو تن با حمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می‌تازند

انتقاد شدید پرستویی و فرخ‌نژاد از برنامه هفت؛ بهروز افخمی و فراستی سراپا عقده‌ و کینه‌اند/با بودجه بیت‌المال به منافع خوبی رسیده‌اند

«امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده و از افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد از هنرمندان مطرح کشورمان در یادداشت‌های جداگانه‌ای از برنامه تلویزیونی «هفت» و انتقاد شدید پرویز پرستویی و حمید فرخ‌نژاد از برنامه هفت؛ بهروز افخمی و فراستی سراپا عقده‌ و کینه‌اند/با بودجه بیت‌المال به منافع خوبی رسیده‌اندمسئولان آن به شدت انتقاد کرده‌ و نوشته‌‌اند که این برنامه در جهت تخریب سینمای ایرا حرکت می‌کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینمای کشورمان که در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت 2» بازی کرده بود، در اینستاگرام خود به اظهارات مسعود فراستی در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره فیلم «گشت 2» واکنش نشان داد و نوشت: «داری چیکار میکنی با خودت مرد؟ کجا داری میری؟ خدا شاهده دلم گرفت، نوشتن جون کلامو ادا نمیکنه، اینی که میگم به ولله تحقیر توش نیست ولی دلم بحالت سوخت، با خودم گفتم اگه قراره پیر شیم و غم نون به آدم فروشی بکشونتمون، بارالها خودت ترتیبمونو بده تا هنوز واسه خاطر نون مجبور نشدیم چارپایه‌کش اعدامی شیم، خودت آقایی کن و خلاصمون کن.
 
این بازیگر سینما در ادامه نوشته است: تلخ بودی و بی‌ادب، لیچار بار همه میکردی با راه و بی راه، صواب و ناصواب، حق و ناحق ولی هر چی بود تو خودمون بود، دمتم گرم حالا یه سکه بالا یا پایین تو خودمون بودیم، ولی مرد حسابی چقلی همکاراتو اینور اونور بردن دیگه خدایی اخرشه، خدایا بحق بزرگیت هیچ تنابنده‌ایی رو این جوری آزمایش نکن!

فرخ‌نژاد افزوده است: دلم برات سوخت آقا مسعود، همه گناه گردن تو نیست ما هم کم گذاشتیم، مطمئنم خیلی گیری و گرنه اینجوریش رو دیگه نمیومدی، ما کم گذاشتیم، خدایشش خیلی وضع مالیمون توپ نیس ولی هزار بار شکر اینقد ته جیبمون هست که اگه دوست و آشنامون گیره، جهت رفع احتیاجش کمک کنیم، یا نه هزار بار کردیم بازم میکنیم، دست جلو هموطنامون دراز میکنیم و یه شماره کارت می نویسیم از خلق الله کمک میگیریم، خدا وکیلی هنوز اینقد آدم با مرام و معرفت هست که نزارن یه مرد به نامردی بیفته، سراغ دارم. دنیای بدیه اقا مسعود ولی ادم بازم پیدا میشه با مرام و معرفت بازم پیدا میشه، میدونم اینقد گیر بودی که خودتو توجیه کردی، فدای سرت، ولی ایندفه اگه بازم گیر کردی خواستی بفروشی، به خودمون بفروش، لااقلش اینه که بین خودمون میمونه مثه دفعات قبل، مثه خیلی وقتا، خدا هیچ مردی رو خوار نکنه صلوات بفرس.»

از ماست که بر ماست

پرویز پرستویی نیز در یادداشتی با عنوان «از ماست که بر ماست» درباره مواضع و عملکرد برنامه‌ «هفت» خطاب به حمید فرخ‌نژاد نوشت:

«حمید فرخ‌نژاد عزیز،انتقادت را درمورد، مسعود فراستی خواندم. بماند که از چند سال پیش به شکل‌های مختلف در مورد مسعود فراستی، در دنیای مجازی، مصاحبه‌ها، و حتی در رسانه حرف زدم. ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد، چه اهالی تاثیرگذار و صاحب نام سینما و چه مسئولین. بنابراین الان خیلی تعجب نمی‌کنم که تصمیم‌گیری در خصوص این سینمای مظلوم، به مجلس کشیده شود، و وقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما و دیگرهمکاران به هدر رود. درصورتی که مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته و حالش مورد بررسی قرار گیرد.

پرستویی افزوده است: امیدوارم به منتقدین شریف وتاثیر گذار بر نخورد، ولی مسعود فراستی صرف چندتا کتاب خواندن و تدریس و فیلم‌های خارجی دیدن، صلاحیت نقدکردن آثار سینمایی را ندارد ،آنهم در رسانه ملی. بهروز افخمی هم که بماند،مغازه دو نبش خوبی برای خود بازکرده. بارها با بودجه بیت‌المال به منافع خوبی رسیده، بدون اینکه نقشی در تاثیرگذاری سینما داشته باشد. نمونه‌اش، میرزا کوچک خان، استاد ناصرتقوایی،که بعد از کنار زدنش به ایشان رسید، فیلم سینمایی جهان پهلوان تختی،که بعد از زنده یاد علی حاتمی باز به ایشان رسید، چهارسال نماینده مجلس شدن بی فایده و نهایتا،ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح که با بودجه کلان که اصلا دیده نشد. ولی از درآمد هنگفتش بهروز افخمی بی‌نصیب نماند. و بعد از در آمد بودجه فیلم ذکر شده‌، به کانادا رفت و فیلم سینمایی ساخت و باز دیده نشد. واکنون هم به گفته خودش قرار است پروژه به قول خودش سنگین فاجعه شهدای پلاسکو را راه بیاندازد. عجب لقمه چربی! حال با این اوصاف چطور رسانه ملی یک برنامه سینمایی را به عهده ایشان گذاشته و مسعود فراستی مثلا منتقد معلوم الحال قرار است ناجی سینما باشد. آنهم آنقدر پروبال گرفته که به خودش اجازه میدهد با قضاوت های نابجا و با الفاظ رکیک و هتاکی به هنرمندان به نقد سینما و دست اندر کارانش بپردازد و بهروز افخمی هم در کنارش لبخند بزند.

پرویز پرستویی در پایان یادداشت خود نوشته است: متاسفانه این دو تن سراپا عقده‌ای و کینه‌توز، با حمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده و می‌تازند، ولی نمی‌دانند که حتی مردم عزیز غیرسینمایی هم اینها را منفور می‌خوانند. بازهم امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده و از افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
7
8
دمتان گرم بلاخره چهرهای سرشناس و هنر مند در این کشور هستند که تو دهنی هنرمندانه را نثار این افراد نالایق و خود فروش کنند درود بر پرستویی و درود بر فرخ نژاد که مایه مباهات ایرانیان فرهنگ دوست میباشند و خود را با رسانه میلی برای نان و نامی ننگ همراه نخواهند نمود .باور کنید جره فراصتی چنان زشت و کریه بود که قبل توصیف نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
7
9
کاملا درست است.آیا بجز فراستی کس دیگری در این کشور وجود ندارد؟ افخمی هم همینطور. او تلویزیون ملی را که سرمایۀ همگانی را در جهت تبلیغ خودش و کسب ثروت قرار داده. نه فقط فراستی بلکه گذشتۀ خیلی‌های دیگر باید بررسی بشود.کسانی مثل افخمی ابراهیم حاتمی کیا، وخیم زاده، افراد سابق فارابی و غیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
5
4
از هر دو نفر متنفر بودم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
6
6
دمتون گرم که جوابش را دادین
زهرا 17
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
2
5
یکی بیاد توضیح بده دقیقاً چی شده؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
5
7
بوی کباب شنیدند ، غافل ازاینکه خرداغ میکنند . بالاخره تاوان هتاکی ها و نون به نرخ روز خوردنشان را پس خواهند داد . ما را چه میشود ؟ به کجا چنین شتابان ؟ چرا به این گونه بجای حمایت و ساختن ، همدیگر را زیر پا له و لگد کوب میکنیم ؟ خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
5
9
دم فرخ نژاد گرم عجب چوب .. ولي استادان عزيز اينها اگر عقده اي و ..نبودند که در سيماي ميلي جاشون نميشد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
8
6
خود فرخ نژاد سرتاپا مورد داره خخخخخخخخ با احترام به استاد پرستویی
زهرا 17
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
4
5
شروع شد! بی اخلاقی تو سیاست و ورزشمون کم بود حالا نوبت رسید به هنر؟
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
1
0
خداوکیل دمتون گرم هنوز انسان فهیم وشجاع می بینیم
خسته شدیم از این برنامه.یکی به داد مردم برسه بااین صدا وسیما.ممنون پرستویی دوستت داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
1
متاسفم تنها اینو بگم که من آقای پرستویی رو خیلی قبول دارم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین