کد خبر: ۴۲۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
استاندار خوزستان:

سالانه ۳ هزار نفر از خوزستان مهاجر‌ت می‌کنند

استاندار خوزستان گفت: سالانه ۳ هزار نیروی تحصیل کرده و افراد دیگر از خوزستان خارج می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا شریعتی امروز در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها و شورای اداری استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور با تشکر از مقام معظم رهبری به دلیل همراهی ایشان، سخنان معظم له را سبب دلگرمی مردم خوزستان در شرایط اخیر استان دانست و اظهار داشت: از آیت‌الله جزایری نیز به دلیل زحماتی که در این مدت برای استان کشیدند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه 130 هزار هکتار کانون ریزگرد حومه اهواز را دربرگرفته است، افزود: 112 هزار هکتار جنوب شرق و  15 هزار هکتار شرق اهواز کانون ریزگرد وجود دارد. 85 هزار هکتار اطراف امیدیه و بندر امام، 51 هزار هکتار جنوب هورالعظیم، 31 هزار هکتار شمال ماهشهر، 28 هزار هکتار شمال خرمشهر، 19 هزار هکتار شرق هندیجان از دیگر کانون ریزگردهای خوزستان هستند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه عوامل ایجاد کننده کانون ریزگردها طبیعی و انسانی هستند، گفت: پروژه‌های عمرانی، جاده‌ها و احداث سدها از جمله عوامل انسانی هستند و برای نمونه احداث جاده منصوری 8 سال گذشته سبب ایجاد مساحت زیادی از کانون ریزگرد شده است.

وی عنوان کرد: غلظت ذرات ده میکرون ریزگردها در سال 93 تا 94 مداوم بوده همچنین با توجه به اینکه وزش باد سبب افزایش گرد و خاک می‌شود وزش باد از سمت جنوب شرق و غرب از سوی کشورهای همسایه مانند عراق، اهواز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شریعتی با اشاره به وقوع مکرر پدیده گرد و خاک در خوزستان به ویژه اهواز بیان کرد: وقوع مکرر گرد و خاک جدا از اینکه سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد سبب کاهش راندمان در نظم و انضباط استان، اختلال در کار، افت روحیه، کاهش اعتماد  به مسئولان استانی و حتی حیات جانوری را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به برنامه بلندمدت و کوتاه مدت پیشنهادی ادامه داد: برنامه اعتبارات کوتاه مدت برق منطقه‌ای، سازمان هواشناسی، دانشگاه علوم پزشکی، آبفای شهری و روستایی و فرودگاه در مجموع 5 هزار و 671 میلیارد ریال است.

شریعتی ادامه داد‌‌: در این مدت 17 هزار و 500 میلیارد ریال برای مالچ‌پاشی، نهال کاری و اصلاح مراتع به وسعت 350 هزار هکتار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان برای کمک به پروژه‌های آب و فاضلاب در بودجه سال آینده لحاظ شده، عنوان کرد: مشکلات آب و فاضلاب یکی از مشکلات اصلی خوزستان است که برای رفع مشکلات آن 6 هزار و 500 میلیارد تومان در نظر گرفت شده که امیدواریم دولت نیز به این مشکل عنایت ویژه‌ای داشته باشد و شهروندان خوزستانی بتوانند از آب سالمی بهرمند شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به دلیل آب و هوای خوزستان تاکنون بالغ بر 3 هزار نفر از استان مهاجرت کردند و مهاجرت نخبگان خوزستان به دیگر استان‌ها بر پیشرفت استان تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به مشکل بیکاری تاکید کرد: حدود 10 هزار پست بلاتصدی در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد امیدواریم که با مجوز استخدامی در استان موافقت شود.

شریعتی بیان کرد: سومین سفر دولت تدبیر و امید به خوزستان نشان دهنده اهمیت خوزستان به عنوان قلب تپنده کشور است و امیدواریم از این سفرها خوزستان بهره کافی را ببرد و همچنان خوزستان مانند نگین در جغرافیای کشور بدرخشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین