کد خبر: ۴۲۹۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

برای رفع مشکل زباله ساری چه باید کرد؟

نائب رئیس شورای اسلامی بخش کلیجان رستاق ساری گفت: به منظور جذب کمک و مشارکت مردم، باید طرح های رفع مشکل زباله ساری از پیوست اجتماعی برخوردار باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی بابایی لولتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برطرف کردن مشکل زباله یک تلاش استانی می‌خواهد و با توجه به شرایط جغرافیایی مازندران به تنهایی نمی‌توان موفق بود.

وی با اشاره به اینکه زباله را به مرز ساری و سمنان انتقال می‌دهند، تصریح کرد: این مکان به دلیل دور بودن از محیط زندگی انسان‌ها برای دفن زباله مناسب بود اما راه حل این موضوع، اینکار نیست.

نائب رئیس شورای اسلامی بخش کلیجان رستاق ساری با تاکید بر اینکه باید به زیستگاه‌های جانوری توجه ویژه ای شود، خاطرنشان کرد: برای ساخت زباله‌سوز نیاز به یک تلاش استانی است و این امر در سواحل بیش از مکان‌های دیگر تاثیر دارد.

بابایی با بیان اینکه دولت و مردم باید در ساخت زباله‌سوز به یکدیگر کمک کنند و کمک های مردمی همان تلاشی است که شهرداری ساری برای رفع این مشکل دارد، گفت: انتقال زباله از یک مکان به فضایی دیگر به دلیل مشکلات حمل و نقلی و شیرابه‌های فراوان با مشکلاتی همراه است.

وی افزود: لازم است در هر اقدامی که برای ساماندهی زباله صورت می گیرد پیوست اجتماعی فرهنگی آن لحاظ شود و شکست های قبلی درطرح تفکیک زباله ناشی از همین نبود مشارکت مردمی بود.

این عضو شورای اسلامی بخش کلیجان رستاق ساری، با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز و تلاش‌های شهرداری ساری برای میزبانی از مسافران، گفت: باید سطح فرهنگ جامعه و گردشگر را در زمینه زباله و مشکلات آن افزایش داد و این رسالت خبرنگار است.

وی با اشاره به اینکه افراد بومی باید سطح فرهنگ خود را افزایش دهند تا بر روی مسافران تاثیر بگذارند، گفت: به نظر می‌رسد شهرداری سواحل دریا را واگذار کرده است و باید از پیمانکار آن، برطرف نشدن مشکلات زباله در این مکان‌ها را پیگیری کنند.

بابایی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا  مبنی بر استفاده از اختراعات بومی برای تفکیک زباله از شن، با تاکید بر اینکه تهیه طرح توجیه اصولی و اقتصادی اختراع دستگاه های تفکیک زباله ضروری است، اظهار کرد: دستگاه تفکیک زباله از شن می تواند در برطرف کردن مشکل زباله بسیار موثر باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین