کد خبر: ۴۲۹۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

واکنش ستاره کشتی آمریکا به اظهارات رییس جمهور این کشور؛ مخالف نظر ترامپ درباره ایرانیان هستم

واکنش ستاره کشتی آمریکا به اظهارات رییس جمهور این کشور؛ مخالف نظر ترامپ درباره ایرانیان هستم
آفتاب‌‌نیوز : کشتی در ایران با حس میهن پرستی‌شان گره خورده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بعد از تصمیم  جنجالی ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود شهروندان ۷  کشور مسلمان  به خاک این کشور و واکنش ایران به این تصمیم، دولت ایران صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی را مسدود کرد. این اتفاق در حالی بود که مصادف با مسابقات جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه بود و با ابراز تمایل ورزشکاران کشتی برای حضور در ایران و اعتراض مردم آمریکا نسبت به فرمان اجرایی با پادرمیانی رسول خادم، مشاور عالی وزارت ورزش و جوانان، روادید این ورزشکاران صادر شد. جردن باروز که یکی از علاقه‌مندان به کشور ایران است و بعد از اتمام رقابت‌ها به همراه تیم ملی آمریکا به تهران‌گردی  پرداخت، بعد از ورود به کشور خود مورد توجه رسانه‌ خارجی GQ در خصوص حضور در ایران قرار گرفت که می‌خوانید.

تبریک به شما برای اجرای بازی خوبتان در جام جهانی. در خصوص حضورتان در ایران بگویید؟
با وجود اینـ‌که ایران قهرمان این رقابت‌ها شد اما من به نتیجه کسب شده افتخار می‌کنم. آن ها همواره بهترین کشتیگیران این سیاره هستند. حضور در این مسابقات ژنجمین شرکت من در جام جهانی بود و هنوز هم بعد از 7 سال حضور در رقابتها هیچ کشتی‌گیر ایرانی نتوانسته مرا شکست دهد.. آنها بهترین تیم هستند و این نشان می دهد که در بالاترین سطح کشتی می‌گیرند. به علاوه آنان ورزشکار، منظم و باهوش هستند و می‌دانند چگونه نتیجه را در سرتاسر مسابقه حفظ کنند.

شما فکر می‌کنید این نوع تسلط بر کشتی، ارتباطی با غرور فرهنگی ایران دارد؟
در آمریکا بسکتبال، فوتبال و بیسبال محبوب است و در ایران همه چیز حول و حوش کشتی است. میهن پرستی این کشور سبب شده که آنان طرفدار کشتی باشند.

شما بعد از ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ به ایران رفتید تا چه میزان این حضور برای شما مشکل بود؟
من این نظر را به عنوان یک ناسیونالیست نمی‌دهم. با این‌که کشورم را دوست دارم و این چیزی است که روی آن تمرکز می‌کنم اما مخالف نظر ترامپ هستم و ایرانیان آن را درک می‌کنند. دونالد ترامپ دیدی متفاوت نسبت به ایرانیان دارد. من خیلی راحت بودم که به ایران سفر کردم.
با چه کشتی گیری در ایران ارتباط داری؟
با مسعود اسماعیل پور دوستی دارم و در اینستاگرام گاهی به هم پیغام می‌دهیم. او یک انسان با شخصیت است.
 
شما چه حرفی برای آمریکایی هایی دارید که به ایرانیان اعتماد ندارند؟
ایرانیان آن‌چه که در رسانه های آمریکایی نشان می‌دهند، نیستند و این کاملا غلط است. وقتی با این آگاهی به ایران سفر کنید متوجه منظورم می‌شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین