کد خبر: ۴۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

صالحی امیری: تخریب کنندگان دولت، مخالف وفاق و انسجام کشور هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تخریب کنندگان دولت، عامل نفاق و تفرقه و مخالفان برقراری وفاق و انسجام در کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا صالحی امیری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری گلستان در گرگان اظهار کرد: قوای سه گانه ،نیروهای مسلح ،روحانیون و دیگر بخش های جامعه از ارکان و بخشی از بدنه کشور هستند که تخریب هر کدام از آنها، تخریب و تضعیف نظام است.
وی بیان کرد: نان و نام برخی ها در تخریب دولت است، برخی می کوشند از آب گل آلود برای رسیدن به منافع شخصی استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت تدبیر و امید؛ کشور را با کاهش فراوان درآمدی در مقایسه با دولت قبل تحویل گرفت ،اما موفقیت های فراوانی مانند مهار تورم ،کاهش گرانی ،توسعه چتر بیمه ای و درمانی و عبور از بحران های بین المللی کسب کرد.
دکتر صالحی امیری ادامه داد: تمرکز و هدف اصلی دولت در سال آینده، اتکا بیشتر به نیروی جوانان برای حل مسائل داخلی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی است.

وی اظهار کرد: مدعی بدون مشکل بودن کشور نیستیم ،اما کسانی که گمان می کنند می توانند از کمبودها برای انتقاد و تخریب دولت استفاده کنند ،سخت در اشتباه هستند.
صالحی امیری به مشکلات اخیر استان خوزستان ناشی از هجوم ریزگردها نیز اشاره کرد و گفت: خوزستان پاره تن ایران است و دولت از همه توان برای رفع مشکلات آن استفاده می کند ،اما نباید حوادث طبیعی به انتقام جویی های سیاسی و متهم کردن دولت منجر شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از راه های برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور را تلاش برای جذب سرمایه گذاری های خارجی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید موفق به جذب بیش از 11 میلیارد دلار سرمایه خارجی شد، اما رسیدن به رشد 8 درصدی مورد نظر کشور به 100 میلیارد دلار سرمایه خارجی احتیاج دارد.

صالحی امیری بیان کرد: یکی از شاخصه های جذب سرمایه های خارجی، برقراری فضای آرام و بدون تنش در کشور است و در فضای پرمناقشه امکان جلب نظر سرمایه گذاران خارجی وجود ندارد.
وی؛ یکی از نیازهای جدی کشور در مسیر رسیدن به توسعه را طراحی و بهره گیری ازالگوی بومی مبتنی بر آموزه های ایرانی اسلامی دانست و گفت: به دلیل نبود الگوی واحد و متناسب با شرایط فرهنگی کشور، دچار تعارض در انتخاب الگو هستیم که به این الگوی بومی برای رسیدن به توسعه احتیاج فراوان داریم.

صالحی امیری افزود: شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران به گونه ای است که نمی توانیم از الگوی کشورهای دیگر استفاده کنیم و به همین دلیل نیازمند الگوی بومی با مقتضیات زمان و مکان و ساخت فرهنگی جامعه ایران هستیم.
وی افزود: از سالیان گذشته مسیر رسیدن به توسعه را از نفت انتخاب کردیم، اما حالا که به ناکارآمدی این راه پی برده ایم باید مسیرهای دیگری را برای رسیدن به توسعه انتخاب کنیم.
به گفته وی؛ لازمه رسیدن به توسعه پایدار در کشور استفاده حداکثری از توان نیروی انسانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وفاق ،اتحاد و همدلی را یکی از نیازمندی های ضروری کشور برای رسیدن به توسعه دانست و بر اجرای آن تاکید کرد.
دکتر صالحی امیری بامداد دوشنبه به استان گلستان سفر کرد، شرکت در شورای اداری، آئین پایانی جشنواره های قرآن و عترت و رونمایی از دانشنامه گلستان از برنامه های این سفر یکروزه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین