کد خبر: ۴۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
دومین اسکار فرهادی برای ایران با فیلم «فروشنده»

تبریک‌ سخنگوی‌ دولت‌ بخاطر اسکار «فروشنده»‌/نوبخت:‌ فرهادی با مواضع منطقی‌ و ملی‌، نشان دادند که دارای هنر مردم‌دوستی هستند

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، انتخاب فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به عنوان بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۷ را تبریک گفت و افزود: اصغرفرهادی با مواضع منطقی و ملی‌شان نشان دادند که دارای هنر مردم‌دوستی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
اصغر فرهادی برای دومین‌بار سینمای ایران را صاحب جایزه اسکار کرد. فرهادی که پیش از این با فیلم «جدایی نادر از سیمین» توانسته بود اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی را به دست بیاورد، در هشتاد و نهمین مراسم اسکار توانست با فیلم «فروشنده» این جایزه را از آن خود و سینمای ایران کند. سخنگوی دولت کسب این افتخار برای سینمای کشورمان را به اصغر فرهادی تبریک گفت.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در مورد دریافت جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی برای فیلم فروشنده و عدم حضور این کارگردان مطرح کشورمان در مراسم اسکار بخاطر اعتراض به اقدامات افراطی دونالد ترامپ، گفت: سال گذشته نیز به ایشان تبریک گفتم و مراتب خرسندی‌ام را از حضور هنرمندان برجسته بین‌المللی در ایران زمین بیان کردم. امسال نیز ایشان با مواضع خود، ارزش و افتخار این جایزه اسکار را برای کشور و مردم عزیزمان چندبرابر کرده است.

نوبخت با اشاره به مواضع اصغر فرهادی درخصوص فرمان ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا علیه هفت کشور با جمعیت اکثراً‌ مسلمان، افزود: ایشان[اصغر فرهادی] با مواضع منطقی و ملی‌شان بیش از پیش نشان دادند که دارای هنر مردم‌دوستی هستند. 

به گزارش آفتاب‌‌‌نیوز؛ اصغر فرهادی که در اعتراض به فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم اسکار 2017 حضور نیافته بود، پروفسور فیروز نادری و انوشه انصاری را از سوی خود برای حضور در این مراسم معرفی کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین