کد خبر: ۴۳۰۴۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

نماینده دائم سوریه: ترکیه 300 هزار تروریست روانه سوریه کرد

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در گفت وگوهای ژنو، گفت: ترکیه 300 هزار تروریست تکفیری را برای ویران کردن کشور و کشتار ملت به سوریه اعزام کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رسانه های عربی روز سه شنبه اعلام کردند که بشار الجعفری در سالن مذاکرات در ژنو از مصافحه با یکی از دیپلمات ترکیه خودداری و به وی پشت کرد.

این دیپلمات تُرک برای مصافحه و گفت وگو به بشار الجعفری نزدیک شده بود که با بی توجهی وی روبرو شد.

بشار الجعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل پشت کردن به دیپلمات تُرک گفت: ترکیه 300 هزار تروریست تکفیری آدمکش را روانه سوریه کرده است.

وی اضافه کرد: این تروریست ها، سوریه را ویران کردند؛ شهرها و روستاها را به آتش کشیدند؛ خانواده ها را زنده سوزاندند.

الجعفری افزود: ارتش ترکیه نیز حاکمیت سوریه را نقض کرده و وارد خاک سوریه شده و بخش هایی از آن را اشغال کرده است و من به این خاطر با هیچ دیپلمات تُرکی مصافحه نمی کنم.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بیان کرد: ترکیه عامل جنایت و اعزام تروریست های تکفیری از خاک خود به سوریه بوده و این کشور عامل رنج های ملت سوریه است.

الجعفری اظهار کرد: اقدام های ترکیه به ویرانی سوریه منجر شد و دلیل همه این جنایت ها، کینه ترکیه از ملت بی آزار سوریه است که با آرامش و امنیت زندگی می کرد.

وی گفت: ترکیه مخالفان تکفیری را در استانبول اسکان داده و هم اکنون هزینه اشتباهات خود در حق ملت سوریه را می پردازد و تروریست ها پس از آموزش توسط ترکیه، به جان خود این کشور افتاده اند و مسؤولان ترکیه از کنترل و مهار آن ها ناتوان مانده است.

الجعفری اضافه کرد: اقدامات تروریست ها در آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه نشانه اشتباه بزرگی است که این کشور در آموزش تروریست های تکفیری و اعزام آن ها به سوریه مرتکب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین