کد خبر: ۴۳۰۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

همیشه اختیار ایرباس و بوئینگ در دست آمریکا بود/ما حتی نمی‌توانستیم هواپیماهای باعمر کمتر از 10 سال بخریم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به ناوگان پوسیده و کهنه هوایی اولویت نخست همه‌ دولت ها بود اما به دلیل فقدان دسترسی یا توان اندک مذاکره هیچگاه در دولت های پیشین انجام نشد.
آفتاب‌‌نیوز :
«قاسم میرزایی نیکو» افزود: نهایی شدن قرارداد خرید هواپیما به سال‌ها عقب‌ماندگی صنعت هوایی ایران پایان داد و می‌تواند نویدبخش بازگشت رونق به این صنعت ورشکسته و در آستانه تعطیلی باشد.

وی ادامه داد: همیشه اختیار ایرباس و بوئینگ در دست آمریکا بود و هرگاه به مذاکره یا خرید اقدام شد، آمریکا خریدهای ایران را وتو می کرد و ما حتی نمی‌توانستیم هواپیماهای دارای عمر کمتر از 10 سال بخریم.

میرزایی نیکو یادآوری کرد: پیش از این باید 10 سال از زمان تولید هواپیما می‌گذشت تا می‌توانستیم برای اجاره یا خرید آن وارد مذاکره شویم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی ناوگان هوایی یکی از موفقیت‌هایی است‌که برخی سعی دارند با شبهه‌های مختلف مانند اولویت داشتن ساخت جاده یا رسیدگی به وضعیت مستضعفان آن را زیر سوال ببرند.

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی تاکید کرد ناوگان هوایی به روز و برخورداری از پرچم در ناوگان هوایی به عنوان یک راهگذر ملی بر بخش های اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی اثر مثبتی دارد.

به گزارش ایرنا، نوسازی ناوگان هوایی با ورود نخستین هواپیمای ایرباس خریداری شده در دی ماه امسال کلید خورد و قرار است این شرکت 2 فروند و شرکت فرانسوی-ایتالیایی «ای.تی.آر» (ATR) نیز سه فروند هواپیما تا پایان امسال به ایران ایر تحویل دهند.

همچنین قرار است هفته آینده یک فروند هواپیمای پهن پیکر دور برد 330 ایرباس به ایران ایر تحویل و دومین فروند نیز 2 هفته بعد پس از انجام آزمایش های مورد نظر ایرباس در تولوز فرانسه به هما تحویل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
0
1
ما نمی توانستیم
با تدبیر توانستیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین