کد خبر: ۴۳۰۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱

ائتلاف کردهای سوریه و دمشق علیه ترکیه/ جبهه غربی منبج به ارتش سوریه واگذار شد

نیروهای کرد سوری برای اجتناب از درگیر شدن با ارتش ترکیه و شورشیان سوری در شمال این کشور، کنترل جبهه غربی شهر منبج را به دولت سوریه واگذار کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نیروهای موسوم به سوریه دموکرات که تحت حمایت آمریکا قرار دارند این اقدام را در توافقی با دولت روسیه انجام داده‌اند و براساس آن مناطق تماس میان شبه نظامیان کرد و ارتش ترکیه در شمال سوریه به نیروهای دولتی سوریه واگذار می‌شود.

بنابر اعلامیه منتشر شده از سوی "شورای نظامی منبج" روستاهای غرب این شهر مهم در شمال سوریه به گارد مرزی ارتش سوریه واگذار می‌شود. اقدامی که نشان از هماهنگی نیروهای کرد سوریه با دولت این کشور علیه ترکیه و شورشیان تحت حمایتش دارد.

ارتش ترکیه که نزدیک به شش ماه است عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات برای جلوگیری از قدرت گرفتن کردها در شمال سوریه و نیز عقب راندن داعش از مرزهای جنوبی خود آغاز کرده، تلاش داشت به سمت شهر رقه مرکز تشکیلات داعش در سوریه حرکت کند که این اقدام عملا نیروهای ترکیه را با کردها رودر رو قرار داده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،ارتش ترکیه بنا بر توافقی که با دولت روسیه دارد نمی‌تواند با ارتش سوریه درگیر شود و با این کار عملا در شرق شهر الباب متوقف می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین