کد خبر: ۴۳۰۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
امام جمعه شهر کرد:

نگاه ثروت‌اندوزی با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که نگاه ثروت‌اندوزی منجر به شکاف طبقاتی شده و با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست، گفت: نگاه اشرافی گری در برخی از برنامه‌ها ورود پیدا کرده و عدالت به معنای اعتدال در امور باید موردتوجه باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» 13 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، یکی از دغدغه‌های اهل تقوا را خداترسی به معنای راستین دانست و گفت: اگر انسانی بی‌باک است و راحت گناه می‌کند، خداترس نیست.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی‌فقیه در چهار محال و بختیاری تشخیص خداترسی را در موقع گناه دانست و افزود: امام علی(ع) کسی را که از خدا نمی‌ترسد بی‌شخصیت و پوچ می‌داند و دشمنان انبیاء، اولیا و در ادامه ولی‌فقیه را از میان اینان می‌داند.

امام جمعه شهرکرد خداترسی را معیار مهمی برای تشخیص تقوا دانست و خاطرنشان کرد: خدا مظهر رحمت و مهربانی است و ترسیدن از خدا در واقع ترس از خشم و غصب الهی به‌علت عمل و گناه خود فرد است.

وی با اشاره به 14 اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 57، اظهار کرد: این ایام فرصتی مغتنم برای یاد کردن و کمک به فقراست که کمک به فقرا و نیازمندان باید جزء برنامه‌های جدی باشد.

نکونام با بیان این‌که به‌علت فضای نازیبای اقتصادی در کشور شاهدیم که افرادی به‌شدت با مشکل مواجه و نیازمند کمک هستند، تصریح کرد: در آستانه ایام نوروز خانواده‌هایی که نیازمند کمک هستند را شناسایی و یاری رسانیم.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به 15 اسفند و آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، بر ضرورت صیانت از منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: کاشت درختان مثمر فراوان و ترویج فرهنگ درختکاری در میان مردم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به 18 اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره و این کانون‌ها را مروج فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با دیگر دستگاه‌ها در مساجد موزون و هماهنگ حرکت کنند.

وی بر انجام فعالیت‌های بیشتر این کانون‌ها تأکید کرد و ادامه داد: کانون‌های مساجد کارهای راستین و تربیتی انجام دهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تصویب قانون حقوق‌های کلان برای بخشی از مدیران دستگاه‌ها در مجلس، خاطرنشان کرد: در مجلس نمایندگان شریف و خوش‌فکری وجود دارند اما این دغدغه مردم است که مبادا نگاه اشرافی‌گری در جامعه حاکم شود.

وی با اشاره به این‌که نگاه ثروت‌اندوزی به شکاف طبقاتی منجر شده و با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست، گفت: نگاه اشرافی‌گری در برخی برنامه‌ها ورود پیدا کرده و عدالت به‌معنای اعتدال در امور باید مورد توجه باشد.

نکونام با اشاره به این‌که کسانی هستند که این نگاه‌ها را ترویج می‌کنند، افزود: این نگاه‌ها خطرناک است.

وی با اشاره به تصویب حقوق 24 میلیونی برای برخی مدیران در مجلس، اظهار کرد: زمینه تشویق را از راه‌های دیگر تأمین می‌کنند نه با افزایش حقوق و امیدواریم این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح شود.

نکونام با اشاره به این‌که ما موظف هستیم با تمام وجود از نظام و دولت حمایت کنیم، تصریح کرد: مردم از انقلاب دست برنمی‌دارند، اما از دولتمردان انتظار دارند حساب‌شده‌تر کار کنند و واقعیات را بپذیرند.

نکونام یادآور شد: انتظار مردم از دولتمردان کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد، بومی کردن اقتصاد، دل کندن از آمریکا و غرب، امید به جوانان و ظرفیت‌های داخلی، واگذاری کارها به مردم حمایت جدی از تولید، توجه به بخش کشاورزی و صنعت و مبارزه با قاچاق است.

وی با بیان این‌که دولتمردان منتقدان را دلسوز بدانند، تصریح کرد: منتقدان را با چوب کینه نرانید، چون مردم واقعیت را می‌بینند و این سخنان فرافکنی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
0
1
نگاه ثروت‌اندوزی با عدالت در نظام اسلامی سازگار نیست
قابل توجه بعضی جراحان زیاد خواه بخش خصوصی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین