کد خبر: ۴۳۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷

140 طرح تحقیقاتی دانشگاهی با کشورهای اروپایی منعقد شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت تدبیر و امید 140 طرح تحقیقاتی دانشگاهی در زمینه های مختلف با کشورهای اروپایی منعقد شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد فرهادی روز شنبه در نشست شورای اداری استان لرستان در سالن استانداری همچنین از انعقاد طرح های تحقیقاتی زیادی بین دانشگاه های ایران و فرانسه خبر داد. 
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن با مسائل و مشکلات زیادی در حوزه سیاست خارجی مواجه بود ولی در این شرایط صادرات نفت از 800 هزار به 2 میلیون و 800 هزار بشکه در روز رسید. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خودکفایی گندم، ارتقای کیفیت محصولات و حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین را از اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید دانست و افزود: اکنون 51 هزار دانشجوی خارجی در کشور تحصیل می کنند. 
وی با بیان اینکه 417 میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان ایران در سه سال گذشته بوده است، گفت: توجه به آموزش های فنی و حرفه ای از اولویت های برنامه های اقتصاد مقاومتی است. 
فرهادی افزود: متاسفانه در بخش مهارتی در کشور دچار ضعیف هستیم لذا برخی از دانشگاه ها باید رفع این مشکل را به صورت جدی پیگیری کنند. 
وی با تاکید بر لزوم جهت دار و ماموریت گرا بودن سیستم آموزش عالی اظهار کرد: سال گذشته 600 رشته تحصیلی در کشور بازنگری شد. 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: آمایش آموزش عالی کشور در 10 منطقه انجام می شود که این مناطق متناسب با رشته های تحصیلی شناسایی و مشکلات آنها طبق نیازهای جامعه و منطقه برطرف می شوند. 
وی با بیان اینکه دانشگاه لرستان باید بیش از پیش با دستگاه ها در تعامل باشد، گفت: برای رفع کمبود خوابگاه دانشجویان بررسی هایی شده و اقداماتی در این زمینه می شود. 
فرهادی افزود: در حال حاضر 95 دانشگاه با صنایع نظامی و دفاعی و دانشگاه های زیربط در ارتباط هستند و در ارتباط با وزارت نفت، 13 محصول پایین دستی با 9 دانشگاه و سه شرکت نفتی ارتباط دارد. 
شرکت در نشست شورای اداری لرستان، بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی شماه 2 دانشگاه لرستان، بهره برداری از بیمارستان تخصصی دامپزشکی و طرح گازرسانی در دانشگاه لرستان از جمله برنامه های سفر یک روزه فرهادی به لرستان بودند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین