کد خبر: ۴۳۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۳
در راستای تهدیدات جدید جان بولتن و اولمرت بیان شد:

از شورای امنیت برای بسیج افکار عمومی جهانی علیه ایران استفاده شود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس وی با تاکید بر نیاز فوری به مقابله با برنامه هسته ای ایران هشدار داد که تاخیر در برخورد با ایران، مقابله با برنامه های هسته ای این کشور را دشوارتر خواهد کرد. خبرگزاری فرانسه می افزاید: به عقیده جان بولتون پیشنهاد روسیه برای غنی سازی مشترک با ایران، ضمن اینکه باعث می شد ایران از منافع نیروی هسته ای غیر نظامی استفاده کند نگرانی های موجود در مورد اهداف پنهان ایران در ساخت سلاح هسته ای را برطرف می کرد. اما ایران در طول مذاکره با روسیه به تناقض گویی پرداخت.
از طرفی عنوان کرد که از چنین طرحی استقبال می کند از طرف دیگر برای ادامه مذاکرات خواستار در اختیار گرفتن تکنولوژی و موادی بود که در نهایت می توان از آنها برای ساخت سلاح هسته ای استفاده کرد.
وی با اشاره به لزوم ارجاع ایران به شورای امنیت گفت:« شورای امنیت احتمالا یک رهیافت تدریجی برای حل این مساله اتخاذ می کند. اما این بسیار حیاتی است که ما از شورای امنیت برای بسیج افکار عمومی جهانی علیه ایران استفاده کنیم.»
وی همچنین افزود که امریکا تنها به شورای امنیت برای حل این مشکل اتکا نمی کند.
البته چنین تهدیداتی از سوی بولتون با توجه به فضایی که در آن قرار گرفته بود چندان هم دور از انتظار نیست. وی در نشست سالانه شورای روابط عمومی امریکا و اسرائیل ( ایپک) که موسسه ای راستگر او طرفدار اسرائیل در واشنگتن است سخن می گفت.
اولمرت، کفیل نخست وزیر اسراییل نیز در این نشست ایران را تهدیدی جدی برای تمام ساکنین دنیا خواند.
ولی باید به این مساله توجه کرد که اگر داشتن برنامه صلح آمیز هسته ای تهدید بزرگ محسوب می شود حتما داشتن سلاح هسته ای، چیزی که اسرائیل در منطقه در اختیار دارد، پیام آور صلح برای جهانیان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین