کد خبر: ۴۳۱۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
سفیر ایران مطرح کرد؛

ارمنستان دروازه ورود ایران به بازار روسیه/انتقال 28 زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور

سفیر ایران در ارمنستان با بیان این‌که «ارمنستان می‌تواند پل ارتباطی ایران با جهان بیرون باشد»، گفت: یکی از زمینه‌هایی که در این بحث می‌تواند مورد توجه قرار گیرد تولید محصولات گلخانه‌ای است.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدکاظم سجادی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: وزیر امور خارجه در این راستا دستوری صادر و مشخص کرده است که همه سفرا باید اقتصادی عمل کنند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «کشور ارمنستان از ویژگی آب و هوایی خوبی برخوردار است» گفت: استان البرز با ظرفیت‌های خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت منطقه آزاد ارس و ضرورت تمرکز بر کریدور شمال-جنوب خاطرنشان کرد: برای برقراری ارتباط با کشور ارمنستان اقدمات در خور توجهی در دستور کار قرار دارد و کشور ایران آماده گشایش پنجره جدیدی از روابط میان دو کشور است.

سفیر ایران در ارمنستان به سفر 250 هزار ایرانی به ارمنستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به لغو روادید میان دو کشور پیش‌بینی می‌شود این رقم به 350 هزار نفر در پایان سال جاری برسد.

وی افزود: البته در تلاش هستیم تا این مراوده دو سویه شود و ایران نیز از حضور گردشگران ارمنستان بهره ببرد.

وی به ظرفیت استان البرز برای ورود دانش فنی از ارمنستان به کشور اشاره و با تاکید بر اهمیت بازار روسیه تصریح کرد: علی رغم این اهمیت تاکنون نتوانسته‌ایم به بازار این کشور ورود کنیم اما از طریق ارمنستان می‌توانیم به این هدف دست یابیم.

سفیر ایران در ارمنستان با بیان این‌که «ارمنستان می‌تواند پل ارتباطی ایران با جهان بیرون باشد» گفت: یکی از زمینه‌هایی که در این بحث می‌تواند مورد توجه قرار گیرد تولید محصولات گلخانه‌ای است.

سجادی از انتقال 28 زندانی ایرانی از ارمنستان به کشور خبر داد و گفت: تعداد زندانیان ایرانی در ارمنستان به 40 نفر می‎رسید که عمده آنان به دلیل مواد مخدر دستگیر شده بودند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر اتاق‌های بازرگانی دو کشور اعلام کرد: تاکنون دو رستوران غذای حلال در ارمنستان ایجاد شده و این زمینه ورود ایران به این عرصه را حائز اهمیت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین