کد خبر: ۴۳۲۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
سفیر فرانسه در سرمایه گذاری های بین المللی:

300 شرکت فرانسوی به ایران آمدند/ بیش از 2 هزار شرکت در راهند

سفیر فرانسه در سرمایه گذاری های بین المللی و مدیرعامل شرکت بیزینس فرانس* گفت: این مجموعه تا کنون 300 شرکت فرانسوی را در ورود به بازار ایران همراهی و بیش از 2 هزار شرکت را به بازار ایران علاقه مند کرده است که این شرکت ها در حال برنامه ریزی برای فعالیت هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، خانم «موریل پنیکاد»** روز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی که در سفارت فرانسه در تهران برگزار شد، افزود: این شرکت ها اغلب شرکت های کوچک و متوسط فرانسوی هستند که در زمینه های مختلف از جمله، تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات، معدن، صنایع پلاستیک، مواد غذایی و کشاورزی فعالیت دارند.
وی این موفقیت بزرگ را توجه به نیازهای بازار، نگاه برد-برد به تجارت و انعقاد قراردادهای بلندمدت دانست.
به گفته مدیرعامل بیزینس فرانس، فراهم کردن زمینه های لازم برای ورود یک شرکت به بازار ایران 2 تا سه سال زمان می برد و این مختص ایران نیست و به همین دلیل است که بهبود اقتصادی و افزایش اشتغال یک برنامه زمان بر محسوب می شود.

**برنامه همکاری اقتصادی فرانسه با ایران بلندمدت است
پنیکاد تاکید کرد: فرانسه از جمله معدود کشورهایی بود که برای ورود به بازار ایران، منتظر لغو تحریم های هسته ای نشد و از سپتامبر 2015 (شهریور 1394) دفتر بیزینس فرانس در تهران را با سه هدف تهیه ترازنامه از سرگیری روابط دوجانبه، رفع موانع دسترسی به بازار ایران و کار مشترک برای عادی سازی روابط مالی 2 کشور، گشود.
سفیر فرانسه در سرمایه گذاری های بین المللی گفت: فرانسه در بازار 73 کشور جهان حضور دارد و بسیار خوشحال است که با امضای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) میان ایران و گروه 1+5 به بازار 80 میلیونی ایران وارد شده است و این یک حضور بلندمدت خواهد بود.
به گفته وی، علاوه بر توسعه روابط دوجانبه، کمک به توسعه پروژه های آتی، سرمایه ای، تحقیق و توسعه (R&D) و ایجاد ارزش افزوده نیز در دستور کار بیزینس فرانس قرار دارد.
مدیرعامل شرکت بیزینس فرانس معیارهای ارزیابی موفقیت این شرکت در رسیدن به اهداف یاد شده را تعداد شرکت های فرانسوی در ایران و دیگری اینکه فرانسه چندمین شریک تجاری ایران محسوب می شود که اکنون سومین است.

**مسائل بانکی و بیمه
سفیر فرانسه در سرمایه گذاری های بین المللی، مسائل بیمه ای و بانکی را از مهمترین مسائل دسترسی به بازار ایران عنوان کرد که همچنان فرانسه تلاش می کند موانع را برطرف کند.
مدیرعامل شرکت بیزینس فرانس افزود: هم اکنون 40 بانک اروپایی با ایران کار می کنند که از این تعداد 2 بانک فرانسوی هستند.
پنیکاد اظهار کرد: این شرکت تمام تلاش خود را برای فراهم کردن زمینه های لازم به منظور ورود بانک ها و شرکت های بزرگ به بازار ایران می کند، اما این فرایند بسیار پیچیده و زمان بر است.
وی اضافه کرد: همچنین از ژانویه 2017 (دی ماه گذشته) تمامی معاملات با ایران تحت پوشش بیمه ای شرکت های بیمه فرانسه قرار گرفته است.

**سرمایه گذاری و حجم مبادلات تجاری
سفیر فرانسه در سرمایه گذاری های بین المللی گفت: حجم سرمایه گذاری فرانسه در ایران و حجم تجارت دوجانبه دو کشور مرتب در حال افزایش است. در پایان سال 2015 میزان سرمایه گذاری فرانسه در ایران 340 میلیون یورو بود که این رقم اکنون افزایش پیدا کرده است.
پنیکاد بدون اشاره به میزان کنونی سرمایه گذاری فرانسه در ایران گفت: رقم دقیق آن در اختیار نیست اما هدف ما افزایش حجم سرمایه گذاری ها به سطح یک میلیارد و 400 میلیون یورو است که رکورد سال 2002 بود.
پنیکاد همچنین ارزش مبادلات دوجانبه با ایران را در سال 2016 به میزان 2 میلیارد و 100 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال پیش از آن 235 درصد افزایش دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت بیزینس فرانس، صادرات فرانسه به ایران شامل محصولات بهداشتی، دارویی، شیمیایی، آرایشی و تجهیزات خودرو و هواپیما و صادرات ایران به فرانسه به طور عمده شامل نفت است.

**فرانسه از سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کند
مدیرعامل شرکت بیزینس فرانس گفت: فرانسه نیز از سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کند و آنها را برای ورود به بازار 65 میلیونی این کشور و دسترسی به بازار 500 میلیونی اروپا و آفریقا یاری می کند.
پنیکاد افزود: هم اکنون 20 هزار شرکت خارجی در فرانسه فعالیت می کنند که از این تعداد 20 شرکت ایرانی هستند.
وی، یک سوم صادرات فرانسه را محصول کار این شرکت ها دانست و افزود: فرانسه یک مقصد مناسب برای سرمایه گذاران خارجی و یک قطب اقتصادی مهم در اروپا است که به خوبی امکان دسترسی را به تمام بازارهای اروپایی و آفریقایی فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، فرانسه پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و عضو اتحادیه اروپا است.
فرانسه همچنین در چندین گروه و نهاد بین‌المللی دیگر مانند گروه هشت، گروه بیست، ناتو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، سازمان تجارت جهانی و اتحادیهٔ لاتین عضویت دارد. این کشور همچنین از کشورهای پیشرو در تأسیس اتحادیۀ اروپا بوده است.
به گزارش ایرنا، یک ماه گذشته حساب توئیتری سفارت فرانسه در تهران با تاکید بر اینکه مبادلات بازرگانی بین ایران و فرانسه در سال 2016 میلادی افزایشی 235 درصدی داشته است، نوشت: برجام میوه داده است.
بر اساس این گزارش، ارزش مبادلات تجاری ایران و فرانسه در سال 2016 به بیش از یک میلیارد و 700 میلیون یورو رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین