کد خبر: ۴۳۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خبر داد

افزایش چشمگیر بودجه دانشجویی و فرهنگی در سال 96

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دیدار با کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، از افزایش چشمگیر بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۹۶ خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر محمدرضا فراهانی معاون وزیر بهداشت در این دیدار گفت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی جهت افزایش بودجه فرهنگی و دانشجویی وعدم صرف بودجه آن در حوزه‌های دیگر صورت گرفت و تلاش شد تا بودجه فرهنگی و دانشجویی از یکدیگر منفک شود. در سال ۹۴ بودجه فرهنگی و دانشجویی از یکدیگر جدا شد ولی متاسفانه در پایان این سال مشاهده شد به دلیل کمبود شدید بودجه در سرفصل آموزشی که بودجه فرهنگی و رفاهی ذیل آن تعریف شده است، این افزایش بودجه فرهنگی اتفاق نیفتاد، چرا که بخش اعظمی از این بودجه صرف امور آموزشی و پرداخت حقوق کارکنان شد.

وی افزود: در سال ۹۵ تمام تلاش خود را معطوف این موضوع کردیم که بودجه سرفصل آموزشی را افزایش دهیم تا کمبود منابع مالی این سرفصل به برداشت از بودجه فرهنگی و رفاهی منتج نشود.

به گزارش ایسنا،معاون وزیر بهداشت سرانه فرهنگی، رفاهی و ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال آینده را دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: سرانه دانشجویی و فرهنگی در سال آینده به طور متوسط ۶۹ درصد افزایش یافته است و رقم متوسط اختصاص یافته عدد معقولی است و ما انتظار داریم با رشد بودجه در سال آتی، شاخص‌های فرهنگی و دانشجویی ارتقاء و بهبود یابد.

فراهانی در پاسخ به گزارش‌ها و درخواست‌های مطرح شده توسط کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، تصریح کرد: همکاران و افرادی که در شغل و حرفه خود عاشقانه تلاش جهادگونه کرده و از هیچ کوششی فروگذار نبوده‌اند، در دنیای دیگر اجر کار آنها محاسبه شده و ثوابی مضاعف خواهند داشت. بار عمده فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده توسط وزارت بهداشت بر دوش کارکنان دانشگاه‌هاست و بنده به نوبه خود از زحمات کارکنان عزیز تشکر می‌کنم.

به گزارش مفدا، پیش از سخنان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دیدار با کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، برخی از کارکنان معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه مشکلات و دغدغه‌های حوزه کاری خود را مطرح کردند که از مهمترین موضوعات مطرح شده می‌توان به مشکلات و کمبودهای رفاهی و آموزشی و مشکلات زیر ساختی اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین