کد خبر: ۴۳۲۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

دستگیری سارقان بانک در قزوین با کشف 11 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری سارقان بانک و کشف 11 فقره سرقت از بانک‌های کشور در قزوین خبرداد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت از دو بانک شهرستان تاکستان در سال جاری، تلاش کارآگاهان پلیس و تحقیقات وسیع برای دستگیری سارقان با جمع آوری اطلاعات و تشکیل کارگروه ویژه آغاز شد.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی در بررسی این موضوع اسفند ماه سال جاری از یک سرقت ناموفق در یکی از استان‌های کشور مطلع شدند و بلافاصله با اخذ نیابت قضائی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان به شهرستان اعزام و پس از بررسی اطلاعات به دست آمده اولیه مشخص شد یکی از متهمان از سارقان حرفه‌ای است و  توانستند متهم را دریک عملیات در مخفیگاهش دستگیر کنند.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی فنی و پیچیده کارآگاهان به همدستی برادر و خواهر خود اعتراف کردند و ابعاد تازه‌ای از اعمال مجرمانه سارقان حرفه‌ای بر ملا شد.

سردار محمودی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات لازم رد پای دو سارق در استان آذربایجان شرقی و فارس شناسایی و در کمتر از 48 ساعت و در یک عملیات ضربتی غافلگیرانه برادر و خواهر این سارق نیز دستگیر شدند.

وی تأکید کرد: با دستگیری سه متهم که همگی دارای چندین سابقه کیفری و سرقت از بانک بوده در بازجویی فنی کارآگاهان به سرقت از بانک‌ها در شهرستان بابلسر در سال 91 و 92، شهرستان تاکستان در سال 93، اردبیل در سال 94،  شهرستان تاکستان در سال 95 و اسلام آباد غرب کرمانشاه در سال 95جمعاً به مبلغ 12میلیارد و 600 میلیون ریال اعتراف کردند.


فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: سارقان نیز در سرقت از بانک‌ها در شهرستان تاکستان سال 91، کامیاران در سال 93،  بیجار و ایجرود زنجان در سال 94 و  عباس آباد مازندران در سال 95 نسبت به تخریب و ورود به بانک‌ها اقدام ولی موفق به سرقت دراین زمینه نشدند.

فرمانده انتظامی در پایان گفت: علی‌رغم بازدیدها و هشدارهای مکرر پلیس در خصوص تقویت سیستم حفاظتی بانک‌ها شاهد قصور در این زمینه از سوی مسئولان بانک‌ها هستیم و توصیه می‌شود که به هشدارها و تذکرات پلیس در رفع معایب سیستم‌های حفاظتی اهتمام لازم را داشته باشند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین