کد خبر: ۴۳۲۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

خاکشیر و اینهمه خاصیت باورنکردنی!

براساس تحقيقات انجمن طب سنتي ايران، خاكشير در درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله رفع لك و جوش، دفع سنگ كليه، رفع بدبويي دهان، افزايش وزن و ضد اسهال موثر است. درمان بيماري‌هاي مختلف نياز به برسي و تشخيص كامل توسط پزشك متخصص دارد اما برخي تجربيات استفاده از خاكشير را در درمان برخي مشكلات و بيماري‌ها تاييد كرده است.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه آرمان نوشت: براساس تحقيقات انجمن طب سنتي ايران، خاكشير در درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله رفع لك و جوش، دفع سنگ كليه، رفع بدبويي دهان، افزايش وزن و ضد اسهال موثر است. درمان بيماري‌هاي مختلف نياز به برسي و تشخيص كامل توسط پزشك متخصص دارد اما برخي تجربيات استفاده از خاكشير را در درمان برخي مشكلات و بيماري‌ها تاييد كرده است.

كمك به بهبود جوش صورت

مخلوط ۲ قاشق غذاخوري خاكشير با عرق شاه‌تره، عرق كاسني تركيب خوبي براي درمان جوش‌هاي صورت است. براي استفاده از اين مخلوط كافي است يك استكان از هر يك از عرق‌هاي گياهي شاه‌تره وكاسني را با هم مخلوط كرده و آن را با ۲ قاشق غذاخوري خاكشير تركيب كنيد. نوشيدن اين تركيب علاوه بر آنكه جوش‌هاي صورت را درمان مي‌كند براي افرادي كه دچار گرفتگي صدا هستند نيز موثر است. مدت درمان با اين نسخه دست كم ۳ هفته است و پس از اين مدت نتايج بهبود به مرور در چهره بيمار نمايان مي‌شود.

كمك به كنترل فشار خون

يكي ديگر از خواص معجزه‌آساي دانه‌هاي خاكشير، كمك به كنترل و تسكين فشارخون است. اگر به فشارخون مبتلا هستيد و در حال حاضر داروهاي كنترل‌كننده فشارخون مصرف مي‌كنيد، مي‌توانيد از اين شيوه براي اثربخشي بيشتر استفاده كنيد. براي اين منظور كافي است يك ليوان خاكشير را به‌خوبي بكوبيد و آن را به‌صورت پودري نرم درآوريد، سپس در ظرفي ريخته و به مرور به آن آب اضافه كنيد تا خميري يك دست به دست‌ آيد. مي‌توانيد در هفته يك تا دو‌بار اين مرهم را روي پاهايتان بماليد و شب تا صبح با آن بخوابيد. اين مرهم به شما كمك مي‌كند تا بهتر بتوانيد فشارخون خود را كنترل كنيد. بهتر است نوبت اول استفاده از خمير در طول روز باشد.

دفع سنگ كليه

درمانگران، مصرف مخلوطي از خاكشير و ترنجبين براي درمان سنگ كليه در افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند يا كليه آنها استعداد سنگ‌سازي‌ را دارد، توصيه مي‌كنند. براي تهيه اين نسخه خانگي كافي است ۳ قاشق غذاخوري ترنجبين را در يك ليوان آب به‌مدت ۵ ساعت خيسانده و پس از اين مدت آن را صاف كنيد. سپس ترنجبين صاف كرده را با ۲ قاشق غذاخوري مخلوط كرده و آن را ميل كنيد. نوشيدن اين مخلوط به‌صورت روزانه به دفع سنگ كليه كمك مي‌كند.

اگر دوست داريد وزن اضافه كنيد

افراد لاغر و كساني كه تمايل دارند وزن خود را بالا ببرند، مي‌توانند از اين نسخه استفاده كنند. اين گروه اگر خاكشير را با شير ميل كنند مي‌توانند با نوشيدن اين خاكشير صبح ناشتا به درمان لاغري و افزايش وزن خود كمك كنند. به اعتقاد درمانگران، درصورتي كه شير تازه و طبيعي باشد ميزان تاثيرگذاري اين نسخه بيشتر مي‌شود.

شربت ضد بدبويي دهان

اگر شما هم در گروه افرادي هستيد كه به‌دليل افزايش اخلاط فاسد در بدن به بدبويي دهان مبتلا شده‌ايد مي‌توانيد از شربت ترنجبين و خاكشير براي برطرف كردن بدبويي دهانتان استفاده كنيد. تنها كافي است هر روز عصر يك ليوان از شربت ترنجبين و خاكشير را بنوشيد. ترنجبين را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون آب خيس كنيد و پس از صاف كردن آن را با يك تا ۲ قاشق خاكشير مخلوط كنيد. نوشيدن اين شربت به شما كمك مي‌كند تا با دفع اخلاط و مواد ناسالم و فاسد به مرور احساس بهتري پيدا كنيد.

بهبود لك‌ها با خاكشير

براي كمك به بهبود لك‌هاي پوست به‌ويژه صورت يكي از بهترين روش‌ها، نوشيدن خاكشير و ترنجبين است. افرادي كه از اين تركيب به‌صورت روزانه و مستمر به‌مدت ۳ هفته استفاده كنند بعد از مدتي با روشني پوست و از بين رفتن لك‌هاي صورت و پوستشان روبه‌رو مي‌شوند. براي تهيه اين تركيب نيز لازم است ترنجبين را ۵ ساعت در آب بخيسانيد و صاف شده آن را با ۲ قاشق خاكشير مخلوط كرده و ميل كنيد.

اگر دل ضعفه مي‌گيريد

براساس اعلام انجمن طب سنتي ايران، برخي از افراد هستند كه در طول روز دچار دل ضعفه مي‌شوند. اين دل‌ضعفه ممكن است در طول روزهاي گرم تابستان يا در ايام ماه رمضان به سراغ افراد مختلف بيايد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین