آفتابنیوز : محمد رضا جاوید با بیان اینکه امروزه صنعت بانکداری رنسانسی را پشت سر می گذارد که طی چند سال آتی درک و تجربه ما درباره نظام مالی و بانکداری را از اساس متحول خواهد ساخت، گفت: در دهه گذشته بانکها پیوسته از فناوری برای تغییر چشم انداز عملیاتی خود استفاده میکردند، اما با توجه به نوآوریهایی که با توسعه فناوری به وجود آمده و بانکها را قادر به ارائه سرویسهای بانکی به صورت شبانه روزی و در همه ایام سال کرده است، تغییر شکل شعب به موضوع و چالش جدید بانکها تبدیل شده است.
وی افزود: کانالها و سامانههای جدید بانکی با کارکردها و ظرفیتهای جدید خود توانسته است به عنوان جایگزین جدی برای انجام فعالیتهای سنتی موجود در شعب مطرح شده و بانکها را به این چالش بزرگ دعوت کند که برای جبران هزینههای سنگین شعباز این فناوری های نوین در پیش گیرند.
به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، جاوید در ادامه با اشاره به اقدامات بانک شهر در این حوزه اظهار کرد: با درک این واقعیت که مدل های کسب و کار موجود جوابگو نیازهای جدید نیست و با شناخت نیاز مشتریان به دریافت خدمات، در حداقل زمان با کیفیت بالاتر، بانک شهر پروژه پیشخوانهای شهرنت را با رویکرد بانکداری اجتماعی ر در دستور کار قرار داد.
مدیر پیشخوانهای شهرنت و اتوبانک شهر افزود: از آغاز این پروژه در سال 93 تاکنون 320 پیشخوان شهرنت در تمامی مراکز استانها و همچنین 125 شهر کشور به صورت 24*7 مشغول به فعالیت و تسهیل گری در خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان و مراجعین است.
به گفته جاوید، تجربه سه ساله اجرای پروژه پیشخوانهای شهرنت این واقعیت را آشکار کرده است که در آینده شعب بانکها به سمت فعالیتهای مشاوره ای میرود و ارائه خدمات 24 ساعته و تا حد امکان ارتباط مجازی به مبحثی رایج و مورد نیاز مشتریان تبدیل شده است و کم توجهی به این موضوع میتواند موجب خروج مشتری از بانک شود.
وی در ادامه با اشاره به اهداف این پروژه در سال جاری، تصریح کرد: علاوه بر افزایش سطح کیفی، توسعه کمی پیشخوانهای شهرنت به تعداد 350 پیشخوان در دست اقدام است.
جاوید خاطر نشان کرد: کاهش هزینههای عملیاتی (اجرایی)، افزایش امنیت و اعتبار، مشارکت و همکاری با ارائه کنندگان فناوری های مالی، بهبود فرآیندهای کسب و کار، برآورد ملزومات نظارتی و انطباقی و ارائه خدمات ارزش افزوده از ویژگیهای پیشخوانهای شهرنت است.