کد خبر: ۴۳۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۹
با برپايي يك نشست و يك همايش

فضلاي قم به دنبال «رويكرد زيباشناختي به دين» هستند

آفتاب‌‌نیوز : نشست «نسبت دین و هنر» با حضور دکتر غلامرضا اعوانی رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، روز چهارشنبه 17 اسفند ماه در مدرسه اسلامی هنر قم برگزار می شود.
این نشست، اولین جلسه از نشست مبانی نظری هنر است که ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 17 اسفند در مدرسه اسلامی هنر قم برگزار می شود.
گفتني است این سلسله نشستها هر دو هفته یکبار در همین مکان برگزار می شود و سخنران بعدی این نشست دکتر محمد رضا بهشتی است. 
از سوي ديگر همایش «قرآن کریم و زیبایی شناسی» با همکاری مرکز مطالعات و تحقیقات هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز یکشنبه 21 اسفند در قم برگزار می شود.
«حافظ و قرآن»، «اسرار زیبایی قرآن»، «زیبایی شناسی قرآن در زمینه تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)»، «هنر آئینه زیباشناختی» ، «بلاغت در قرآن»، «فلسفه و نگاه فلسفی به زیبایی و هنر در قرآن» از موضوعاتی است که در این همایش به آن پرداخته می شود.
در اين همايش آیت الله حائری شیرازی، آیت الله محمد هادی معرفت، حجت الاسلام مهدی هادوی تهرانی، دکتر محمد ضمیران، دکتر فاطمه طباطبایی، دکتر محمود عبادیان و دکتر غلامحسين ابراهیمي دینانی در این نشست به سخنرانی و طرح دیدگاههای خود می پردازند.
این همایش روز یکشنبه 21 اسفند ماه از ساعت 10 تا 18 در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی واقع در قم، میدان شهدا، ابتدای خیابان معلم برگزار می شود.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین