کد خبر: ۴۳۴۰۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

ماهی قرمز مخرب محیط زیست است/ مردم آن را وارد اکوسیستم طبیعی نکنند

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان گفت: ماهی قرمز در شرایط مساعد 6 تا 8 سال عمر می کند اما در صورتی که بعد از دو یا سه روز از بین می رود بدلیل شرایط بد نگهداری و یا بیماری ماهی است.
آفتاب‌‌نیوز :
ارسلان قاسمی-مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان- ، در رابطه با ماهی قرمز و نحوه نگهداری آن بیان داشت: ماهی قرمز از گروه کثیر ماهیان است و جزو ماهیان بومی کشور نیست. این ماهی نسبت به طیف وسیعی از شوری آب،غلظت پایین اکسیژن و آلودگی آب مقاوم است.

به گزارش ایلنا او افزود:نکته دیگر این است که در فرهنگ سنتی ما ماهی قرمز جایی نداشته است این ماهی نماد عید چین است که وارد فرهنگ ما شده است؛ حال با توجه به اینکه این ماهی عضو لاینکف سفره های هفت‌سین است باید به مردم آگاهی داده شود که بعد از ایام عید این ماهی را وارد اکوسیستم طبیعی نکنند.

قاسمی در ادامه گفت: اشکال دیگری که ماهی قرمز دارد این است که مخرب محیط زیست است؛ چون شرایط مقاومتی بالایی دارد باعث می شود که به محیط زیست آسیب وارد کند؛ به همین خاطر نباید این گونه را وارد اکوسیستم های طبیعی کشور کرد.باید به مردم این تذکر داده شود که ماهی قرمز را در محیط های بسته رها کنند.

مدیر عامل اتحادیه آبزیان در پاسخ به این سوال که چرا ماهی قرمزها عمر کوتاهی دارند و آیا بیماری آنها به انسان قابل انتقال است یا خیر بیان داشت: با توجه به خصوصیت این ماهی و مقاومت بالای آنها نباید عمر کوتاهی داشته باشند و اگر بعد از دو تا سه روز از بین می روند یا شرایط نگهداری آنها مشکل دارد و یا اینکه ماهی بیمار است.

او افزود: ماهی قرمز در شرایط مساعد 6 تا 8 سال عمر می کند اگر بعد از دو یا سه روز از بین می رود بدلیل شرایط بد نگهداری است.یکی از نکاتی که در نگهداری این ماهی ها باید به آن توجه کنیم نگهداری آن در آبی است که دمای آن زیر 25 درجه سانتیگراد باشد.این ماهی تحمل دمای بالا و نور آفتاب را ندارد اگر این مسائل رعایت شود عمر آن افرایش پیدا می کند.

قاسمی در رابطه با این سوال که آیا بیماری مشترکی بین ماهی قرمز و انسان وجود دارد بیان داشت: این ماهی ها هیچ بیماری مشترکی با انسان ندارند و تا الان گزارشی در این خصوص ارائه نشده است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تکثیر و پرورش میگو، ماهی و آبزیان در رابطه با وضعیت موجودی ماهی شب عید بیان داشت: هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و قیمت این ماهی ها به طور معمول در پیک مصرف در ماه اسفند 3 تا 5درصد بالا می رود؛ اما اگر از این رقم ها بالاتر برود بدلیل سیستم دلالی است؛ تا الان آخرین اخبار نشاندهنده کمترین نگرانی در میزان عرضه و قیمت ها است و امیدواریم در روزهای آخر سیستم دلالی وارد بازار نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
1
2
ماهی قرمز را در رودخانه رها نکنید، بلکه در تنگ بلوری تان نگه داری کنید. چون حافظه اندکی دارد و نمی تواند بفهمد که در جای کوچکی است. غذای مخصوص ماهی قرمز تهیه کنید تا گرسنگی نکشد. کمی سنگ ریزه و گیاه پلاستیکی یا واقعی آکواریومی در تنگ آن قرار دهید و تنگ ماهی را جزئی از دکوراسیون منزلتان کنید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین