کد خبر: ۴۳۴۰۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

امام جمعه شیراز: به فرزندان این استان می‌گویند شما بنا است نگهبان گورخرها باشید

خطیب جمعه شیراز اعتقاد دارد که برخی مسئولان در استان فارس درد لازم را برای رفع مشکلات صنعت و توسعه صنعتی ندارند و زیرساخت‌ها هنوز برای سرمایه‌گذاری فراهم نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در خطبه‌های نماز آخرین جمعه سال 95 گفت: چند سال قبل بخشی از خاک استان فارس که معدن آهن با مجوز و امکان بهره‌برداری در آن وجود داشت، به استان دیگری واگذار شد و امروز که فرزندان این استان می‌خواهند برای بهره‌برداری از کارخانه فولاد در منطقه‌ای با بیکاری گسترده، گامی بردارند، قادر به گرفتن مجوز بهره‌برداری از معادن آهن نیستند.

او با بیان این‌که به فرزندان این استان می‌گویند شما بنا است نگهبان گورخرها باشید، گفت: زمینه بهره‌برداری از معادن به دیگران واگذار شد تا مردم فارس وظیفه نگهبانی را انجام دهند، سرمایه‌گذار از خارج کشور سرمایه‌ای آورده و همه امکانات را خودش فراهم کرده اما 2 سال است هرچه دوندگی می‌کند، نتیجه نمی‌گیرد.

امام جمعه شیراز با تصریح این‌که برخی مسئولان فارس درد لازم را ندارند، گفت: از مدیر ارشد استان تقاضا می‌کنم بازرسان ویژه‌ای که عاقل، متدین و فهیم باشند را انتخاب کند تا صنایع را وارسی کرده و مستقیماً به شخص مدیر ارشد گزارش دهند.

خطیب جمعه شیراز گفت: چرا فلان مدیرکل دنبال کار نمی‌رود و فضا را برای سرمایه‌گذار فراهم نمی‌کند؟ مگر شما فرش قرمز برای سرمایه‌گذار خارجی پهن نمی‌کنید؟ حال که فرزندی از فارس سرمایه‌ای در خارج جمع‌آوری کرده و قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارد باید با مشکل مواجه باشد؟

ایمانی همچنین گفت: آمریکا برای ایران طرح‌های راهبردی مشخصی دارد که یکی از آنها در سه گام تعریف شده است، اول مهار انقلاب، دوم تغییر رفتار مسئولان و مردم که انقلابی کار نکنند و سوم تغییر ساختار نظام و حکومت، بهترین راه برای اجرای این طرح راهبردی نفوذ است و برای نفوذ از هر ابزار استفاده می‌شود.

او با بیان این‌که یکی از ابزارهای آمریکا برای نفوذ، ابزار فرهنگی است که با استفاده از سازمان یونسکو آن را دنبال می‌کنند، گفت: اخیراً سندی با عنوان 2030 با حضور چند تن از وزرا در خصوص آموزش و پرورش و آموزش‌عالی به شکل بی‌سر و صدا رونمایی شد.

ایمانی اعتقاد دارد که وقتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال‌ها قبل توسط دانشمندان و اندیشمندان ایرانی تهیه شده است، نیازی به طرح‌های تدوین شده سایر کشورها نیست، گفت: چرا طرح 2030 به مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌رود؟ یونسکو چه صیغه‌ای است که برای ما سند تحول در آموزش و پرورش و آموزش‌عالی تهیه و ارائه کند؟ آیا با این روش نفوذ تحقق پیدا نمی‌کند؟

او ممانعت مسئولان و دلسوزان نظام اسلامی از اجرایی شدن سند 2030 را خواستار شد و این سند را راهکاری برای نفوذ دانست و گفت: روح حاکم بر یونسکو اسلامی، استقلال و عزت‌مداری نیست، روح لیبرال دموکراسی غرب است.

ایمانی هم‌چنین در خطبه‌ اول نماز جمعه شیراز با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه‌زهرا(س)، آن حضرت را الگویی بی‌بدیل و تأثیرگذار برای همه جوانان خصوصاً جوانان جوامع اسلامی و به‌ویژه شیعیان برشمرد.

خطیب جمعه شیراز در بخشی از خطبه دوم فرارسیدن بهار را تبریک گفت و بر لزوم توجه به خانه‌تکانی درونی تأکید و تصریح کرد: همه باید خودمان را محاسبه کنیم پیش از آن‌که دیگران ما را محاسبه کنند.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: در این ایام، اجازه ندهیم فضای جامعه توسط گروهی که خواه یا ناخواه به فارس می‌آیند و می‌روند مکدر به گناه و تاریک به معصیت شود؛ مراکز بازدید نباید به‌خاطر منافع تجاری، آلوده به گناه و معصیت شود.

ایمانی با اشاره به این‌که در فضای حافظیه انسان‌های بزرگی مدفون هستند، یادآور شد: فضای قدسی حافظیه نباید به گناه آلوده شود، تخت‌جمشید را باید به‌عنوان عبرت تاریخ و سند فکر و اندیشه گذشتگان ببینیم نه محلی برای فسق و فجور.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین