کد خبر: ۴۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

فن‌آوری انتقال شارژ باتری از موبایلی به موبایل دیگر+تصویر

سونی امتیاز انحصاری اختراع سیستمی را ثبت کرده که امکان انتقال شارژ باتری از موبایلی به موبایل دیگر را برای کاربران فراهم می‌کند. این سیستم، انرژی را به امواج رادیویی تبدیل می‌کند و دوباره به انرژی برمی‌گرداند.
آفتاب‌‌نیوز :
 باتری‌های نه‌چندان هوشمند، معضل بزرگ گوشی‌های هوشمندند. پژوهش‌های بسیاری برای افزایش طول عمر باتری‌های این گوشی‌ها در جریان است، اما سونی به تازگی حق اختراع سیستمی را ثبت کرده که اگر با موفقیت اجرا شود می‌تواند شارژ باتری‌ها را از راهی بی‌سابقه تامین کند: شارژ گرفتن از گوشی‌های شارژ شده دیگران.

 این حق اختراع که اواخر سال ۲۰۱۶ ثبت شده، نسخه تکامل‌یافته‌ای از ایده‌های شارژ وایرلس دستگاه‌های دیجیتال است که اساس‌شان انتقال قدرت از راه سیستمی آنتن‌محور است.

پیش از این ابتکارهایی نمادین نظیر ابتکار استارتاپ «وات‌آپ» (WattUp) ارائه شده بود که از فرکانس‌های رادیویی برای انتقال قدرت و شارژ تجهیزات موبایل استفاده می‌کند، اما ظاهرا سونی قصد دارد این ایده را چند گام جلوتر ببرد.

به گزارش دویچه وله،در توضیح ثبت امتیاز انحصاری اختراع این سیستم از سوی سونی آمده که این سیستم می‌تواند دستگاه‌های نیازمند شارژ را شناسایی کند و با انتقال دوسویه انرژی به آنها شارژ برساند. این یعنی مثلا اگر در محیطی با دوست‌تان نشسته‌اید و موبایل او شارژ بیشتری دارد، می‌توانید بخشی از آن شارژ را به موبایل خودتان منتقل کنید تا همچنان بتوانید از آن استفاده کنید.

در واقع همان‌طور که اکنون برای یافتن اتصالات وای‌فای محیط را جست‌وجو می‌کنید، پس از راه‌اندازی این سیستم می‌توانید محیط را برای یافتن شارژ اسکن کنید و با یافتن منبع قدرت، موبایل‌تان را سیرشارژ کنید.

البته انتقال قدرت از این راه بهینه نیست. هرچند این ابتکار بسیار خلاقانه به نظر می‌رسد، اما در نهایت در حصار قوانین فیزیک است: تبدیل قدرت (انرژی) به امواج رادیویی و تبدیل دوباره آن به قدرت، موجب از دست رفتن بخش قابل‌توجهی از انرژی خواهد شد.

با این همه، با تحولات پرشتاب تکنولوژی به نظر می‌رسد در آینده نزدیک شارژ بی‌سیم تا حدی فراگیر خواهد شد که دیگر نیازی به اتصال سیمی تجهیزات برای شارژ آنها نخواهد بود. شارژرهای بی‌سیم می‌توانند بسته به تکنولوژی به کار رفته در آنها، محدوده‌ای را کاملا تحت پوشش قرار دهند و با تکنیک‌های گوناگون القا، تجهیزات را شارژ کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین