کد خبر: ۴۳۴۴۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷

سخنگوی وزارت امور خارجه نوروز را به ایرانیان مقیم خارج از کشور تبریک گفت

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در پیامی نوروز را به ایرانیان مقیم خارج از کشور تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز : در پیام سخنگوی وزارت امور خارجه آمده است:

 

یا مقلب،قلب ما را شاد کن یا مدبر، خانه را آباد کن
یا محول، احسن الحالم نما از بدی ها فارغ البالم نما

آب زنید راه را ، هین که نگار می رسد
مژده دهید باغ را ، بوی بهار می رسد

ایرانیان پر غرور، با افتخار و سرفراز

خجسته باد عید سعید نوروز، فرخنده باد آغاز سال ۱۳۹۶ خورشیدی وسرسبز باد بهار زندگی تان. بهار بهترین بهانه برای آغاز، و آغاز بهترین بهانه برای زیستن است، آغاز بهار بر شما مبارک باد.

سالی دگر با همه سختی ها و گشایش ها ، کامیابی ها و تجربه های تلخ و شیرین گذشت و در آستانه آغازی دوباره و نو به نو شدن ایام هستیم. ملت بزرگ و تمدن ساز ایران در طول تاریخ پرشکوه و باعظمت خود نه تنها در ساختن ایران زمین که در رشد و توسعه تمدن بشری و تعالی فرهنگ زیبای انسانی و انتقال تمدنی به اقصا نقاط جهان نقش بسزائی ایفاء کرده است. ایرانی و ایرانیان در جای جای تاریخ و گوشه گوشه این جغرافیای جهان گستر، رد پائی از علم و ادب و فرهنگ و هنر خود را برجای گذارده و تمدن بشری و جوامع و سرزمین های مختلفی را وامدار خویش ساخته اند. ملت بزرگ ایران زمین و خانواده بزرگ ایرانیان در سراسر گیتی، در سالی که گذشت توانستند با وجود همه موانع و سختی ها و مشکلات داخلی و خارجی به حرکت تکاملی و رو به رشد خود در همه زمینه ها ادامه دهند و افتخارات بسیاری در عرصه های مختلف از سیاست و تجارت گرفته تا علم و دانش و فرهنگ و هنر کسب نمایند. در هنگامه پرغوغا و پر آشوب و بحران زده کنونی که آتش جنگ و وحشت و ترور از سرزمین های دور و نزدیک زبانه می کشد، ایران و ایرانی پرچم صلح و آرامش را در دست گرفته و منادی دوستی، گفتگو و انسانیت گشته است. بخصوص شما ایرانیان ساکن و مقیم خارج کشور، نقش بسیار ارزشمند و سازنده ای در معرفی سرشت پاک و فرهنگ ناب و هنر اصیل و شرافت انسانیِ ایران و ایرانی به مردمان و دولتمردان جهان دارید و به اذعان میزبانان تان از بهترین و فعال ترین و موثرترین جوامع اقلیت ساکن در کشورهای دیگر هستید.

امید است با تداوم نقش سازنده و موثر خویش در معرفی چهره پاک و بی آلایش ایران زمین، بتوانید به رسالت ملی و میهنی خود بیش از پیش عمل نمائید. بدون تردید دولت جمهوری اسلامی ایران و بخصوص وزارت امور خارجه بعنوان مسئول اجرای روابط و تعاملات خارجی، کماکان به وظائف ذاتی خود در حمایت و پشتیبانی از شما ایرانیان عزیز در هر کجای این کره خاکی ، با قوت و قدرت ادامه خواهند داد .
از حضرت حق، صاحب قلوب و مدبر امور، می خواهیم در این ایام ِتحول و دگرگونی، حال مان را به احسن حال تحویل فرماید و برای یکایک شما ایرانیان عزیز و گرامی سلامت ، سعادت ، سیادت ، سرور، سروری ، سبزی و سرزندگی آرزومندم.

بهرام قاسمی
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین