کد خبر: ۴۳۴۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

شکایت خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر علیه عربستان در دادگاه فدرال آمریکا

صدها نفر از خانواده های قربانیان واقعه 11 سپتامبر با استناد به یک لایحه قانونی که سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا به تصویب رسید، علیه دولت عربستان شکایت کردند و خواستار پرداخت غرامت از سوی این دولت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سال گذشته کنگره امریکا لایحه‌ای را برغم مخالفت باراک اوباما رییس جمهوری وقت این کشور به تصویب رساند که به موجب آن خانواده ها و بستگان قربانیان واقعه یازده سپتامبر می توانند علیه دولت عربستان سعودی که بنا بر اسناد فاش شده به گروه های تروریستی کمک های مالی کرده بود، اعلام جرم کنند. 

این لایحه که با مخالفت اوباما روبرو شده بود با کسب آرا قاطع قانونگذاران آمریکایی، امکان وتو رییس جمهوری امریکا را گرفت و او را وادار به امضا آن کرد.

پرونده این دعوی قانونی روز دوشنبه از سوی بستگان ٨٠٠ نفر از قربانیان این واقعه تروریستی و هزار و پانصد نفر از کسانی که در این واقعه آسیب دیده اند، به دادگاه فدرال در نیویورک ارائه شد.

در حالی که اسناد و مدارک زیادی از سوی کمیته ویژه تحقیق در مورد دخالت عربستان در واقعه 11 سپتامبر از طریق حمایت و کمک مالی به عاملان آن به اثبات رسیده است، اما وکلای دولت سعودی حاضر به اظهار نظر در رابطه با این شکایات نشدند و هرگونه رابطه دولت این کشور با این واقعه و عاملان آن را تکذیب کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین