کد خبر: ۴۳۵۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

آبشار ویسادار، نگینی در دل جنگل‌های گیلان

آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای کشور است که همچون نگینی در دل جنگل‌های زیبای گیلان می‌درخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
 آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است.

این آبشار در زبان محلی تالشی به معنی « سایه درخت بید » است که در ۱۵ کیلومتری شهر پره سر در شهرستان رضوانشهر واقع شده و جلوه ای از آفرینش طبیعت در منطقه است.
به گزارش ایسنا،صدای پرندگان و شرشر آب و نور خورشید که از لابه‌لای شاخ و برگ درختان به زمین می‌تابد منظره‌ای فوق‌العاده به وجود آورده که کم‌نظیر است. البته زیبایی‌های این پدیده طبیعی آنقدر زیاد است که نمی‌توان وصفش کرد و به قولی آبشار ویسادار را باید دید، نه این‌که راجع به آن نوشت.

ابهت این پدیده طبیعی برای هر بیننده جالب و جذاب است به ویژه وقتی از پایین به این آبشار نگریسته می‌شود با ابهت و زیبایی صد برابر آبشار ویسادار مواجه می‌شوی، صدای ریزش آب از ارتفاع حدود ۲۰ متری و نیم دایره ای که آب در دل سنگ و صخره برای رسیدن به دریا ایجاد می‌کند، دیدنی است.

مسیر ۱۵ کیلومتری رسیدن به این آبشار که به موازات رودخانه زیبا و پر آب آبویار و از میان جنگل‌های راش عبور می‌کند و همراه با نوای بلبلان و آبشارهای کوچک رودخانه بهشت را در ذهن تداعی می‌کند.

با این وصف زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان به حدی است که نه با نوشتن قابل توصیف است و نه با دیدن چون طبیعت به گیلان چنان جاذبه‌ای داده که حتی دیدن تعداد کمی از این جاذبه‌ها در سالهای متوالی برای جهانگردان و ایرانگردان امکانپذیر نیست.

برای دیدن این آبشار و استفاده از زیبایی های منطقه و آبشار از رشت باید به طرف آستارا حرکت کرده و از میدان آبشار پره‌سر رضوانشهر به سمت غرب و کوه‌های تالش ۱۵ کیلومتر ادامه مسیر داد و پس از عبور از روستاهای زیبای صیقل‌سرا و مازوپشته و آبویار به این آبشار زیبا رسید.

آبشار ویسادار دار یکی از همین مکان‌های دیدنی و البته ناشناخته کشور است که به گفته اهالی منطقه توسط خود گردشگران کشف و معرفی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین