کد خبر: ۴۳۵۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
گزارش زنده؛ ایران- چین، ورزشگاه آزادی؛

پیروزی یوزهای ایرانی بر اژدهای چینی/ ایران یک_ چین صفر

تقابل دو سرمربی نامدار دنیا یعنی کارلوس کی روش و مارچلو لیپی در حالی صورت می گیرد که تیم ملی ایران با ۱۴ امتیاز شانس بسیار زیادی برای صعود به جام جهانی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
 تیم ملی فوتبال کشورمان یک هفته پس از پیروزی در قطر و تثبیت صدرنشینی خود در تهران به میدان می روند، آنها در این دیدار با شاگردان مارچلو لیپی نامدار روبرو خواهند شد، بازیکنانی که پس از حضور این مربی روی نیمکت خود با تفاوت ویژه ای در دیدار برابر کره جنوبی حاضر شدند و توانستند از پس این حریف نامدار بگذرند. البته آنها با اختلاف امتیاز نسبتا زیادی نسبت به شاگردان کارلوس کی روش در رده پنجم گروه اول قرار دارند و در طرف مقابل تیم ملی کشورمان نیز با 14 امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار دارند.

 
هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ورزشگاه آزادی تهران، سه شنبه 08/01/96 ساعت 16:30
داور: محمد تاکی(سنگاپور)                 کمک ها: لی زیلیانگ و رونی کوه مین کیات (سنگاپور) 
 
 
 
تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد
سرمربی: کارلوس کی روش
 
 
 
تیم ملی چین:
ژنگ چنگ، می فانگ، جیانگ ژیپنگ، ژانگ لینپنگ، ژانگ ژی ژه، فنگ ژیائوتینگ، ژانگ  یانینگ، ژانگ ژی، وو ژی، گائو لین و یو دابائو
سرمربی: مارچلو لیپی
 
 
 
 
دقایق حساس:
 

دقیقه 4: اولین حرکت خطرناک این دیدار مطابق انتظار توسط ملی پوشان فوتبال کشورمان صورت گرفت اما تعلل طارمی باعث شد تا تنها یک کرنر نصیب مان شود، کرنری که در نهایت سودی برای ایران نداشت. 

دقیقه 4: ثانیه هایی پس از اولین حمله دیدار، ضد حمله چینی روی دروازه ایران خطرناک بود اما شوت مهاجم این تیم با فاصله ای زیاد از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.
دقیقه 7 – یک حرکت دیگر از سوی ملی پوشان کشورمان و این بار ضربه دیدنی و سرضرب گوچی دروازه چینی ها را به خطر انداخت که با واکنش گلر این تیم این توپ هم راهی کرنر شد.
 
دقیقه 7 – پس از ارسال این کرنر و طی فعل و انفعالاتی میلاد محمدی با ضربه روپای خود می توانست برای ایران پیام آور شادی باشد اما این ضربه وی از کنار دروازه حریف به بیرون رفت. 
 

دقیقه 8 – ضربه ایستگاهی ارسالی شجاعی در حالی که می توانست برای حریف خطرساز شود با نرسیدن مهاجمان به این توپ، از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 16 – پس از دقایقی یک ضربه دیگر از ملی پوشان کشورمان بازهم هیجان را به هواداران تزریق کرد و این بار پاس به عقب زیبای طارمی که با سر نواخته شد توپ را برای ضربه زنی گوچی مهیا کرد اما ضربه گوچی راهی به دروازه سرخ پوشان نیافت.
 
دقیقه 20 – این شوت دیدنی جهانبخش می توانست اولین گل را برای تیم ملی کشورمان به همراه داشته باشد اما باز هم این اتفاق نیفتاد تا ضربه زیبای این بازیکن با سابیدن به تور بالای دروازه راهی بیرون شود.


دقیقه 29 – یک حمله دیگر از جناح چپ فرصت خوبی را برای گلزنی طارمی مهیا کرد اما ضربه چرخشی این بازیکن نیز راهی به دروازه نیافت. 

دقیقه 35 – باز هم مهدی طارمی نتوانست از فرصت به دست آمده استفاده کند و در حالیکه این بار بیش از هر زمان دیگری به گلزنی نزدیک بود ضربه خود رابه سوی دروازه حریف زد اما دروازه بان چینی مرد اول این دوئل بود.
دقیقه 37 – یک حرکت دیگر و ارسال توپ به جناح چپ این بار محمدی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما ضربه به موقع این بازیکن نیز توسط گلر چینی به کرنر فرستاده شد. 

دقیقه 39 – ارسال بلند چینی ها از روی ضربه ایستگاهی برای اولین بار توپ را به بیرانود رساند و این دروازه بان با مشت خود توپ را محوطه خطر دور کرد.
 
دقیقه 41 – حرکت دیدنی جهانبخش یک موقعیت خوب دیگر برای ایران به وجود آورد اما شجاعی نتوانست پاس خوب این بازیکن را تبدیل به گل کند و بازهم گلر چینی نقطه کرنر را به ایرانی ها نشان داد. 

دقیقه 42 – ارسال جهانبخش از روی نقطه کرنر با ضربه آکروباتیک و دیدنی طارمی دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما توپ این بازیکن با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 54 – ضربه کاشته بازیکنان ایران به راحتی توسط گلر چینی مهار شد.

دقیقه 56 – ضربه ایستگاه چینی ها که در موقعیت خطرناکی نصیب این تیم شد با شوت هوانگ بوئن و با فاصله کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. 

دقیقه 64 – یک بار چینی ها خود را به دروازه ایران نزدیک کردند و این بار نیز با یک ضربه ایستگاهی و پس از آن یک ضربه سر دروازه بیرانوند را به خطر انداختند اما این توپ نیز با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

 
دقیقه 78 - چینی ها که به دنبال باز کردن دروازه ایران هستند بازهم خود را در موقعیت گلزنی قرار دادند، آنها در این دقیقه از روی ارسال کرنر و ضربه سر دروازه ایران با خطر مواجه ساختند اما این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت. 

دقیقه 79 – ارسال خطرناک چینی ها از کناره سمت راست با واکنش دیدنی بیرانوند راهی کرنر شد.



دقیقه 86 – ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر آزمون دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما سودی برای ایران نداشت.
 

دقیقه 90 – ارسال دیگری از سوی چینی روی دروازه ایران با مهار به موقع بیرانوند روبرو شد
کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار برابر چین یازده بازیکن منتخب خود را معرفی کرد. به این ترتیب تیم ملی ایران برابر شاگردان لیپی با ترکیب علیرضا بیرانوند – مرتضی پورعلی گنجی – سیدجلال حسینی – رامین رضاییان – میلاد محمدی – سعید عزت اللهی - امید ابراهیمی– مسعود شجاعی- علیرضا جهانبخش – مهدی طارمی – رضا قوچان نژاد به میدان می رود.

دو تیم ایران و چین در نبردی که جذابیت های مختلفی دارد، برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

دیدار تیم های ایران و چین در روز هفتم مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه یک قاره آسیا از ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی با قضاوت داوران سنگاپوری آغاز خواهد شد. تیم ملی ایران پیش از این دیدار با 14 امتیاز صدرنشین گروه است و تیم ملی چین با 5 امتیاز در رده پنجم گروه قرار دارد با این وجود اما اتفاقی که این بازی را جذاب کرده، تقابل دو سرمربی نامدار دنیا یعنی کارلوس کی روش و مارچلو لیپی است. با حاشیه های زنده ی این دیدار از ورزشگاه آزادی همراه باشید:

به گزارش ایسنا، هواداران تیم ملی ایران ظرفیت ورزشگاه آزادی را تکمیل کردند.
هواداران تیم ملی چین هم قسمت های مربوط به خودشان را کامل کرده‌اند و دیگر ظرفیت خالی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد.
البته هنوز هم خیابان‌های منتهی به ورزشگاه آزادی مملو از جمعیت و خودروهایی است که قصد ورود به ورزشگاه را دارند. 
همچنین مهدی تاج، محمدرضا ساکت، عبدالحمید احمدی، شعبانی بهار و ... نیز در ورزشگاه حضور دارند.

یوزپلنگان پارسی، دو قدم تا جام جهانی/آزادی حامی کی‌روش در نبرد بزرگ؛
 
 
14:35 - در کنار خبرنگاران ایرانی و چینی، خبرنگارانی از کشورهای دیگر از جمله آلمان برای پوشش خبری این دیدار در ورزشگاه آزادی حاضر شدند.
 
 
14:20 - با توجه به خالی بودن بخش زیادی از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی تعدادی از هواداران قصد داشتند با بالا رفتن از فنس ها خود را به این بخش از ورزشگاه برسانند که با دخالت نیروی انتظامی صحنه های زشتی در ورزشگاه به وجود آمد.
 
 
14:12 - با افزایش تعداد هواداران، پشت گیت های ورزشگاه آزادی جمعیت بسیار زیادی صف کشیدند تا آزادی احتمالا یک روز مملو از تماشاگر داشته باشد.
 
 
14:10 - با درخواست بلندگوی ورزشگاه هواداران ایران با در دست داشتن پرچم های تیم ملی به تشویق ملی پوشان پرداختند که این اتفاق صحنه های زیبایی را در ورزشگاه آزادی خلق کرد.
 
 
14:03 - هواداران تیم ملی چین بیرون از درهای ورزشگاه آزادی با حمل پرچم کشورشان در گفت و گو با خبرنگار ورزش سه به کری خواندن پرداختند و مدعی شدند که امروز می توانند با نتیجه دو بر صفر ایران را شکست دهند.
 
 
14:01 - یک جایگاه از ضلع شمالی ورزشگاه آژادی به هواداران چینی اختصاص داده شده که این هواداران نیز مانند ایرانی ها با پرچم های کشور چین خیلی زود در ورزشگاه حاضر شده اند.
 
 
14:00 - نزدیک به 30 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند که بیشتر آنها در طبقه اول ورزشگاه آزادی نشسته اند.
 
 
13:45 – با بیشتر شدن هواداران حاضر در ورزشگاه، اولین موج مکزیکی در ورزشگاه آزادی شکل گرفت و حامیان تیم ملی در این لحظه به شدت به تشویق تیم ملی پرداختند.
 
 
13:39- ورود تعداد معدودی از هواداران تیم ملی چین با واکنش هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان روبرو شد، آنها در این لحظه با در دست داشتن پرچم کشورشان پشت دروازه شمالی ورزشگاه قرار گرفتند.
 
 
13:32 - خبرنگاران چینی مانند عکاسان این کشور خیلی زود در جایگاه خبرنگاران حاضر شدند و در گفت و گو با خبرنگاران ایرانی از حضور زودهنگام تماشاگران در ورزشگاه ابراز تعجیب کردند.
 
 
13:19 - با پایان اذان ظهر به وقت تهران و برگزاری مراسم نیایش، بلندگوهای ورزشگاه آزادی به پخش سرودهای ملی پرداختند که این اتفاق با همراهی هواداران همراه شد.
 
13:16 - عکاسان چینی حاضر در ورزشگاه که خیلی زودتر از زمان مقرر خود را به ورزشگاه رسانده اند، مشغول عکس انداختن از ورزشگاه آزادی و هواداران تیم ملی ایران هستند.
 
13:15 - بسیاری از هواداران ترجیح دادند تا بیرون ورزشگاه در فضای سبز مجموعه ورزشی آزادی به استراحت بپردازند و در دقایق منتهی به بازی در ورزشگاه حاضر شوند. به همین دلیل جمعیت چشمگیری در خارج از ورزشگاه آزادی حضور دارند.
 
 
13:12 - برخلاف بازی های داخلی در این دیدار با توجه به حضور ناظران بین المللی سخت گیری های زیادی در ورزشگاه آزادی به وجود آمده و در کنار زمین اجازه حضور هیچ فرد اضافه ای را نمی دهند.
 
13:10 - ماموران نیروی انتظامی درهای جایگاه ویژه ورزشگاه را برای دقایقی باز کردند که با این اتفاق هوادارانی که در دیگر جایگاه ها حضور داشتند برای حضور در این بخش از ورزشگاه به سمت درهای ورودی هجوم آوردند.
 
 
13:00 - بیش از 15 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند که تعدادی از آنها برای فرار از آفتاب بهاری تهران زیر سکوهای ورزشگاه پنهان شده اند.

دومین هفته از دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا امروز برگزار می شود، با گزارش زنده این بازی ها همراه شما خواهیم بود.​​​​​​​
به گزارش"ورزش سه"، هفتمین هفته از مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه در منطقه آسیا امروز در کشورهای مختلف برگزار می شود. با هم این بازی ها را مرور می کنیم.

* استرالیا 1 - امارات 0 ، ساعت 13:30

ترکیب استرالیا:
متئو ریان، میلوس دیگنک، براد اسمیت، مارک میلیگان، متئو لکی، بالی ورایت، تامی جوریچ، جیمز ترویسی، میل جدیناک، ترنت ساینبوری و جکسون ایروینه
 

ترکیب امارات:
علی خسیف، ولید عباس، طارق احمد، مهند سالم، احمد برمن، علی مبخوت، عبدالعزیز سنگور، اسماعیل الحمدی، عمرعبدالرحمن، اسماعیل احمد و احمد خلیل
 
 
شرح گل:
 
1-0(جکسون ایروین- استرالیا): هنوز یخ بازی آب نشده بود که جکسون موفق شد در دقیقه 6 دروازه علی خسیف را باز کند. جکسون کرنر یارانش از سمت چپ را با یک ضربه سر تبدیل به گل کرد  تا در ادامه تیمش بتواند راحت تر به بازی ادامه دهد.
 

*ژاپن - تایلند، ساعت 15:05 
 
ترکیب ژاپن:
 
کاواشیما، یوتو ناگاتومو، هاراگوچی، ماساتو، شینجی اوکازاکی، شینجی کاگاوا، یویا کوبو، هوتارو یاماگوچی، هیروکی ساکای، گوتوکو ساکای و مایا یوشیدا.
 
ترکیب تایلند:
کاوین تامساتچنان، نوتچایا، پرومراک، کرایسورن، دانگدا، توساکاری، نامویست، کسارات، ترستان دو، سونگراسین، پلاینوم
 
* کره جنوبی - سوریه، ساعت 15:30
 
ترکیب کره جنوبی:
 
ئون سان تای، کیم جین سو، یون هیونگ مین، کوه میونگ جین، نام تای هی، کو جا چئول، هونگ جئونگ هو، کی سونگ یونگ، هوانگ هی چان، جانگ هیون سو و چوی چول سون.
 

ترکیب سوریه:

ابراهیم عالم، علی الشبلی، احمد صالح، عبدالهادی، موئد عجان، محمود مواس، خالد مبیض، تامر حاج، عمر خریبین، فهد الیوسف و نصوح نکدلی
 
*ایران - چین، ساعت 16:30 
 

*ازبکستان - قطر، ساعت 17:30
 
*عربستان - عراق ، ساعت 22:00



نقشه لیپی برای مهار 100 هزار هوادار ایران!

مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال چین در حاشیه تمرین امروز چین در زمین اصلی ورزشگاه آزادی به سوالات خبرنگاران چینی پاسخ داد.
به گزارش "ورزش سه"، لیپی که غیبتش در نشست مطبوعاتی باعث دلخوری خبرنگاران ایرانی شده بوده، در تمرین تیم چین به سوالات خبرنگاران چینی پاسخ داد تا نشان دهد مشکلی بابت مصاحبه نداشته و شاید همانطور که گفته به دلیل نارضایتی از میزبانی ایران و برنامه ریزی ضعیف کنفرانس در نشست مطبوعاتی حاضر نشده. امروز سایت های مشهور سینا و سوهو گفت و گوی خود با لیپی را منتشر کردند. لیپی در این باره گفت: اول کره جنوبی و حالا این مسابقه .من به  بازیکنان تذکر داده ام و امیدوارم که آنها همچنان انرژی و انگیزه خود را حفظ کرده باشند و در این بازی هم با همان انگیزه حاضر شوند. به یاد داشته باشیم که رقیب فردای ما تیم اول گروه است و نشان داده که از چه قدرتی برخوردار است.

لیپی در ادامه حرف هایش گفت: ما به ایران احترام بسیاری می گذاریم اما من شخصا امیدوارم که نمایش خوبمان در چانگشا در تهران نیز ادامه داشته باشد. 

اما سوال مهم خبرنگاران از لیپی درباره حضور پرتعداد طرفداران ایران در این مسابقه بود. لیپی درباره جمعیت صدهزار نفره آزادی با خنده گفت: شاید تنها راهی که برای متوقف کردن آنهاداشته باشیم، این است که شماره این صدهزار نفر را پیدا کنیم و در طول بازی به آنها زنگ بزنیم تا حواس آنها را پرت کنیم (باخنده). به هر حال من شانس مربیگری مقابل صدهزار نفر را داشته ام  و دوبار این فضا را تجربه کرده ام. 

او در پاسخ به این سوال که چین چقدر شانس صعود به رقابت های جام جهانی را دارد گفت: من فقط می توانم قول بدهم که هر مسابقه را به بهترین نحو تمام کنیم و نمی توانم چیز بیشتری بگویم.

لیپی همچنین از کارلوس کی روش بابت تعریف های روز گذشته اش در یک گفت و گوی دیگر تشکر کرد و گفت: از همین جا می خواهم از سرمربی تیم ملی ایران بابت احترامش تشکر کنم و امیدوارم فردا او را در بازی ببینم و با او ملاقات کنم. من در گذشته نام او را بارها شنیده ام و او مربی بسیار خوبی است. 

لیپی در پایان حرف هایش گفت: امیدوارم ما همچنان پیش برویم تا پایان مسابقات مقدماتی هرگز تسلیم نشویم و تلاش خودمان را تا لحظه آخر برای صعود به جام جهانی ادامه بدهیم.
دیدار تیم های ایران و چین در روز هفتم مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه یک قاره آسیا از ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی با قضاوت داوران سنگاپوری آغاز خواهد شد. تیم ملی ایران پیش از این دیدار با 14 امتیاز صدرنشین گروه است و تیم ملی چین با 5 امتیاز در رده پنجم گروه قرار دارد با این وجود اما اتفاقی که این بازی را جذاب کرده، تقابل دو سرمربی نامدار دنیا یعنی کارلوس کی روش و مارچلو لیپی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دیدار تیم های ایران و چین در روز هفتم مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه یک قاره آسیا از ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی با قضاوت داوران سنگاپوری آغاز خواهد شد. تیم ملی ایران پیش از این دیدار با 14 امتیاز صدرنشین گروه است و تیم ملی چین با 5 امتیاز در رده پنجم گروه قرار دارد با این وجود اما اتفاقی که این بازی را جذاب کرده، تقابل دو سرمربی نامدار دنیا یعنی کارلوس کی روش و مارچلو لیپی است.

با حاشیه‌های لحظه به لحظه و زنده این مسابقه همراه باشید:

 

13:00 - بیش از 15 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند که تعدادی از آنها برای فرار از  آفتاب بهاری تهران زیر سکوهای ورزشگاه پنهان شده اند.

 

13:10- ماموران نیروی انتظامی درهای جایگاه ویژه ورزشگاه را برای دقایقی باز کردند که با این  اتفاق هوادارانی که در دیگر جایگاه ها حضور داشتند برای حضور در این بخش از ورزشگاه به سمت درهای ورودی هجوم آوردند.

 

13:12- برخلاف بازی های داخلی در این دیدار با توجه به حضور ناظران بین المللی سخت  گیری های زیادی در ورزشگاه آزادی به وجود آمده و در کنار زمین اجازه حضور هیچ فرد اضافه ای را نمی دهند.

 

13:15 - بسیاری از هواداران ترجیح دادند تا بیرون ورزشگاه در فضای سبز مجموعه ورزشی  آزادی به استراحت بپردازند و در دقایق منتهی به بازی در ورزشگاه حاضر شوند. به همین دلیل جمعیت چشمگیری در خارج از ورزشگاه آزادی حضور دارند.

 

13:16 - عکاسان چینی حاضر در ورزشگاه که خیلی زودتر از زمان مقرر خود را به ورزشگاه  رسانده اند، مشغول عکس انداختن از ورزشگاه آزادی و هواداران تیم ملی ایران هستند.

 

13:19- با پایان اذان ظهر به وقت تهران و برگزاری مراسم نیایش، بلندگوهای ورزشگاه آزادی به  پخش سرودهای ملی پرداختند که این اتفاق با همراهی هواداران همراه شد.

 

13:32 - خبرنگاران چینی مانند عکاسان این کشور خیلی زود در جایگاه خبرنگاران حاضر شدند و در گفت و گو با خبرنگاران ایرانی از حضور زودهنگام تماشاگران در ورزشگاه ابراز تعجیب کردند.

 

13:39- ورود تعداد معدودی از هواداران تیم ملی چین با واکنش هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان روبرو شد، آنها در این لحظه با در دست داشتن پرچم کشورشان پشت دروازه شمالی ورزشگاه قرار گرفتند.

 

13:45 – با بیشتر شدن هواداران حاضر در ورزشگاه، اولین موج مکزیکی در ورزشگاه آزادی شکل گرفت و حامیان تیم ملی در این لحظه به شدت به تشویق تیم ملی پرداختند.

 

14:00 - نزدیک به 30 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی حضور دارند که بیشتر آنها در طبقه اول ورزشگاه آزادی نشسته اند.

 

14:01- یک جایگاه از ضلع شمالی ورزشگاه آژادی به هواداران چینی اختصاص داده شده که این هواداران نیز مانند ایرانی ها با پرچم های کشور چین خیلی زود در ورزشگاه حاضر شده اند.

 

14:03 - هواداران تیم ملی چین بیرون از درهای ورزشگاه آزادی با حمل پرچم کشورشان در گفت و گو با خبرنگار ورزش سه به کری خواندن پرداختند و مدعی شدند که امروز می توانند با نتیجه دو بر صفر ایران را شکست دهند.

 

14:10- با درخواست بلندگوی ورزشگاه هواداران ایران با در دست داشتن پرچم های تیم ملی به تشویق ملی پوشان پرداختند که این اتفاق صحنه های زیبایی را در ورزشگاه آزادی خلق کرد.

 

14:12 - با افزایش تعداد هواداران، پشت گیت های ورزشگاه آزادی جمعیت بسیار زیادی صف کشیدند تا آزادی احتمالا یک روز مملو از تماشاگر داشته باشد.

 

14:20 - با توجه به خالی بودن بخش زیادی از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی تعدادی از هواداران قصد داشتند با بالا رفتن از فنس ها خود را به این بخش از ورزشگاه برسانند که با دخالت نیروی انتظامی صحنه های زشتی در ورزشگاه به وجود آمد.

ایران 4 بازی دیگر در راه رسیدن به جام جهانی پیش رو دارد. ابتدا سه شنبه همین هفته باید از چین در استادیوم آزادی پذیرایی کند، سپس در خرداد ماه میزبان ازبکستان خواهد بود و در شهریور تعیین کننده 96، باید در خاک کره جنوبی به مصاف این تیم برود و در پایان مقابل سوریه در تهران بازی کند. از 12 امتیاز پیش روی ایران، یوزپلنگان پارسی فقط احتیاج به 5 امتیاز دارند تا بلیت روسیه به نامشان صادر شود. پس به راحتی می توان این نتیجه را گرفت که حتی با برد مقابل چین هم روی کاغذ صعود ما قطعی نمی شود. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با این حال ایران اگر چین را ببرد، تقریبا کار تمام است. زیرا آن وقت شاگردان کی روش تنها به 2 امتیاز احتیاج دارند که یقینا می توان گفت از سه بازی بعدی به دست خواهد آمد چون همانطور که اشاره شد، به غیر از چین ما دو بازی دیگر در استادیوم آزادی خواهیم داشت. البته کسب 6 امتیاز از دو بازی پیش روی ایران در استادیوم آزادی مقابل چین و ازبکستان این ویژگی را هم دارد که دو بازی آخر ما را تشریفاتی می کند. چه چیزی بهتر از این که بازی ما مقابل کره در زمین حریف بی اهمیت باشد یا در بازی آخر مقابل سوریه در تهران فقط به فکر برپایی جشن در پایان بازی باشیم؟ 
اما احتمال دیگر این است که ایران چین را نبرد. مساوی یا حتی باخت مقابل چین، شاید آنقدرها هم قطار ایران را از ریل صعود خارج نکند. درست است که عدم پیروزی مقابل شاگردان مارچلو لیپی فشار را روی ایران افزایش می دهد و باعث می شود تیم ملی با انتقاداتی مواجه شود اما اندوخته ایران به اندازه کافی قابل اتکا است و همچنین سایر رقبا در ادامه بازی ها، تیم هایی نیستند که بتوانند دو یا سه باخت دیگر به ایران تحمیل کنند.
با همه این تفاسیر، حتی اگر مقابل چین هم 3 امتیاز به دست نیاید، می توان کار صعود به جام جهانی را تقریبا تمام شده دانست. بار دیگر تکرار می کنیم تقریبا. چون ما تجربه تلخ 2002 را در کارنامه داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین