کد خبر: ۴۳۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - ۰۹:۲۹

خطیب نماز جمعه : ساخت بمب اتمي در دستور كارمان نيست

آفتاب‌‌نیوز : «سيداحمد خاتمي» افزود: تهديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نسبت به ملت بزرگ ايران چيز تازه‌اي نيست و چيزي نيست كه ملت ما با آن ناآشنا باشد. ملت اسلامي ايران در ماجراي هسته‌يي دو سال و اندي است كه تلاش مي‌كند مساله به شكل مسالمت‌آميز حل شود، اما شاهد بوديم كه شوراي حكام به دبير آژانس ماموريت داد كه پرونده‌ي ايران را به شوراي امنيت گزارش كند.

وي با بيان اينكه " اين مساله قبل از آسيب رساندن به ايران يك آسيب اساسي به حيثيت سياسي اتحاديه‌ي اروپا زد" گفت: جمهوري اسلامي ايران در طول اين دو سال و نيم تمام تلاش خود را به خرج داد تا به دنيا اثبات كند كه انرژي هسته‌يي ايران صلح‌آميز است و توليد سلاح هسته‌يي در دكترين دفاعي نظام جمهوري اسلامي قرار ندارد.

خاتمي با بيان اينكه مكتبي كه مي‌گويد حتي درختان دشمن را قطع نكنيد اجازه‌ي ساخت بمب اتمي را نمي‌دهد؛ خاطرنشان كرد: ما بارها مطرح كرده ايم كه ساخت بمب اتمي در دستور كارمان نيست، اما اروپا و متحدين فريب‌كارش عمق كينه‌ي خود را به نظام جمهوري اسلامي نشان دادند و مشخص كردند كه با هويت نظام اسلامي ما درگيرند.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، گفت: غربي‌ها امروز نشان دادند كه به هيچ يك از اصول اخلاقي پايبند نيستند. البته مردم بايد بدانند مساله‌ي هسته‌يي، مساله‌ي كلاني است و تصميم‌گيرنده در اين عرصه مسوولان عالي‌رتبه‌ي كشور از جمله رهبر معظم انقلاب، روساي سه قوه، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وزراء و روساي مربوطه هستند.

خاتمي با تاكيد بر اين‌كه " آن‌چه تاكنون مطرح بوده حاصل يك فكر جمعي است" اضافه كرد: اين تصميم، تصميمي نيست كه امروز گرفته باشيم. در دولت سابق در اين زمينه تصميم‌گيري شد و امروز دولت كنوني آن تصميم‌ها را اجرا مي‌كند.

اين عضو مجلس خبرگان، اظهار داشت: شوراي امنيت امروز بداند اگر رفتاري مشابه رفتار آژانس با ملت ايران داشته باشد جواب ملت همان است كه به آژانس داد. اين ملت حسيني و عاشورايي است.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، خطاب به غربي‌ها و شوراي امنيت و آژانس، گفت: شما جواب‌تان را از ملت بزرگ ايران در راهپيمايي بيست و دو بهمن گرفتيد. به شوراي امنيت مي‌گويم با ملتي بزرگ مثل ايران با زبان تهديد سخن نگوييد چراكه اين ملت در هشت سال دفاع مقدس نشان داد روي حق مسلم خود مي‌ايستد و به هيچ قيمتي قدمي از حق خود عقب نخواهد گذاشت. با اين ملت با زبان تهديد سخن گفتن نهايت حماقت و ناداني است.

خاتمي مساله‌ي انرژي هسته‌يي را يك مساله‌ي پيش‌پا افتاده و معمولي ندانست و افزود: سرنوشت يك نسل بستگي به اين انرژي دارد. نفت و گاز ما حداكثر بين بيست تا سي سال آينده تمام مي‌شود. انرژي آينده در همه‌ي عرصه‌ها به انرژي هسته‌يي بستگي دارد. لذا به همه‌ي بيچاره‌هايي كه اين را نمي‌فهمند و گاه به دشمن خط مي‌دهند و مي‌گويند به ايران فشار آوريد جواب مي‌گيريد مي‌گويم اين لكه‌ي ننگ ابدي به پيشاني شما چسبيده است. مطمئن باشيد اين‌كه شما در حساس‌ترين شرايط به دشمن خط داديد از چشم هيچ‌كس دور نمي‌ماند و به وقتش ملت آن چنان كه به خارجي‌ها جواب دندان‌شكن داد به داخلي‌هايي هم كه به دشمن خط مي‌دهند جواب دندان‌شكني خواهد داد.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، با بيان اين‌كه " امروز مي‌پرسند آينده چه خواهد شد؟" گفت: من با الهام از رهنمودهاي قرآني مي‌گويم آينده‌ي كشور ما كاملا روشن است و با ياري خدا و با مقاومت و صبر به همه‌ي آرمان‌هايمان خواهيم رسيد.

وي برخورد اقتصادي و برخورد فيزيكي غرب را مورد توجه قرار داد و گفت: برخورد فيزيكي در طول تاريخ با همه‌ي انبياء ما صورت گرفته و اخيرا نيز در اين زمينه شاهد حادثه‌ي جانگذاز انفجار حرم عسگريين(ع) بوديم كه قلب همه‌ي مسلمانان شيعه‌ي اهل بيت را سوزاند. البته در اين حادثه هم بازنده خود آن‌ها بودند. آن‌ها مي‌خواستند وحدت مسلمانان عراق را از هم بپاشند و جلوي تشكيل دولت عراق را بگيرند كه خوشبختانه موفق هم نشدند.

اين عضو مجلس خبرگان، در ادامه‌ي سخنان خود ياد و خاطره‌ي يادگار امام راحل حاج سيد احمد خميني و هم‌چنين ياد و خاطره‌ي شهيدان نماز جمعه را گرامي داشت.

وي هم‌چنين به پانزدهمين اجلاس مجلس خبرگان كه در روزهاي گذشته برگزار شده بود اشاره كرد و گفت: بيش از هشتاد مجتهد را مردم انتخاب مي‌كنند تا در حساس‌ترين و كليدي‌ترين مساله‌ي نظام كه رهبري است نظر دهند. به تعبير مقام معظم رهبري اين مجلس مظهر اعلاي مردم‌سالاري ديني است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین