کد خبر: ۴۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۷:۳۸
« اصلاح طلبان و انتخابات آینده»

شیرزاد: اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان استراتژی واحدی را اتخاذ کنند

آفتاب‌‌نیوز : « احمد شیرزاد» مهمترین مشکل انتخابات در ایران را رد صلاحیت ها و اعمال دخالت غیرقانونی ناظرین در انتخابات دانست و گفت:« این مشکل انتخابات در جمهوری اسلامی را خدشه دار کرده است.»
نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به انتخابات خبرگان و شوراها اظهار داشت:« انتخابات مجلس خبرگان یک چالش اساسی در شرایط انتخاب شوندگان دارد. زیرا مطابق آیین نامه ای که در این مجلس به تصویب رسیده تنها افرادی از صنف روحانیت اجازه شرکت در آن را دارند.»
وی افزود:« در وهله اول باید این آیین نامه اصلاح شود. این مجلس باید متعلق به همه مردم باشد و متناسب با جایگاه آن افراد انتخاب شوند زیرا در اداره کشور همان طور که فقها نقش دارند، مردم و متخصصان نیز نقش دارند.»
وی با تاکید بر بازنگری در آیین نامه مجلس خبرگان خاطر نشان کرد:« در صورت عدم بازنگری تمایل چندانی برای مشارکت در این مجلس وجود نخواهد داشت. بنابراین وظیفه اصلاح طلبان تلاش برای تغییر این آیین نامه است. هر چند که تلاش هایی که اخیرا برای اصلاح آیین نامه صورت گرفت متاسفانه نتیجه نداد اما این تلاش ها باید ادامه پیدا کند.»
شیرزاد تصریح کرد:« در انتخابات خبرگان اصلاح طلبان باید استراتژی واحدی را دنبال کنند و از تشتت در موضع گیری پرهیز شود. این هماهنگی امکان پذیر است و من نسبت به این موضوع خوشبین هستم.»
وی سپس در ارتباط با انتخابات شوراها تصریح کرد:« اصلاح طلبان باید در شهرستان ها و استان ها کاملا فعال شوند و در هر شهر و استان هماهنگی مطلوبی ایجاد کند و احزاب اصلاح طلب به تصمیم اصلاح طلبان شهرستانی احترام بگذارند و آنها را تشویق کند که با هم هماهنگ شوند هر چند که این کار ممکن است مشکلاتی داشته باشد اما چنانچه این هماهنگی ایجاد شود شانس موفقیت بیشتر خواهد شد.»
شیرزاد در پایان در خصوص ضرورت اجماع اصلاح طلبان در انتخابات خبرگان و شوراها تصریح کرد:« اصلاح طلبان باید تلاش کنند که آرای آنها در یک سبد ریخته شود زیرا در صورتی که مجموع آرای اصلاح طلبان در یک سبد ریخته شود، شانس موفقیت آنها بیشتر است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین