کد خبر: ۴۳۶۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

تلاش جولیانی برای خاتمه دادن به پرونده رضا ضراب/وکلای امریکایی به دیدار اردوغان رفتند

رودلف جولیانی، شهردار سابق نیویورک که وکالت رضا ضراب، بازرگان ایرانی - ترکی را بر عهده گرفته به تازگی به ترکیه رفته است تا ضمن دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه راه های پایان دادن به پرونده رضا ضراب را بررسی کند.
آفتاب‌‌نیوز :
نمایندگان دادستانی فدرال امریکا در منهتن گفتند که رودلف جولیانی، شهردار سابق نیویورک که وکالت رضا ضراب، بازرگان ایرانی و ترکی را بر عهده گرفته به تازگی به ترکیه رفته است تا ضمن دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه راه های پایان دادن به پرونده رضا ضراب را بررسی کند. وی در همین رابطه تلاش کرده است تا جلساتی با مقامات امریکایی برای پایان دادن به محاکمه رضا ضراب در ایالات متحده امریکا که متهم به دور زدن تحریم های ایران است، انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میدل ایست آنلاین، این تحرکات زمانی فاش شد که روز جمعه نامه ای به قاضی دادگاه جزائی ایالات متحده، ریچارد برمن که کار قضاوت دادگاه رضا ضراب را بر عهده دارد فرستاده شد و از او خواستار تجدید نظر در محاکمه رضا ضراب شد. رضا ضراب متهم به شرکت در توطئه از طریق معامله های غیرقانونی از سوی بانک های امریکایی به نیابت از دولت ایران و دیگر گروه های ایرانی است.  

موضوع رضا ضراب زمانی ابعاد سیاسی تازه ای به خود گرفت که هفته گذشته یکی از مسئولان اجرایی یک بانک ترکیه ای که مالکیت آن را دولت ترکیه بر عهده دارد، بازداشت شد، وی متهم به شرکت در توطئه ای با ضراب برای دور زدن تحریم های ایران بوده است.

اردوغان می گوید که مقامات امریکایی "اهداف مخفی" در محاکمه رضا ضراب دارند. وی در مارس 2016 در میامی دستگیر شد.

ضراب که شناسنامه ایرانی و ترکی دارد در سال 2013 به دلیل تبانی در فساد با افراد نزدیک به اردوغان که در آن موقع نخست وزیر بود، دستگیر شد.

نمایندگان دادستانی در نامه خود به ریچارد برمن آورده اند که جولیانی و مایکل موکاسی، وزیر سابق دادگستری امریکا که او نیز اخیرا به تیم وکیل مدافع ضراب پیوسته در تاریخ 24 فوریه در سفری کوتاه به ترکیه رفتند و با اردوغان دیدار کردند تا راه های پایان دادن به دادگاه ضراب را بررسی کنند. در این نامه آمده است که جولیانی به دفتر جف سسشنز، وزیر دادگستری سفر خود به ترکیه را اطلاع داده است.

جان کیم، مسئول اجرایی دادستانی امریکا در منهتن در این باره گفت که موکاسی و جولیانی، متحد نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا، تلاش کردند با دیگر مقامات دولت امریکا نیز در این باره تشکیل جلسه دهند.

وی افزود: «تلاش های آقایان جولیان و موکاسی با هدف یافتن راهی برای پایان دادن به این قضیه است.»

با این حال کیم تردید کرد که جولیانی و موکاسی به دلایل تضاد در مصالح بتوانند وکالت ضراب را بر عهده بگیرند.

کیم هفته گذشته جلسه ویژه ای برگزار کرد تا بفهمد تا چه اندازه احتمال تضاد در مصالح برای ضراب مطرح است و ممکن است جولیانی و موکاسی نتوانند وکالت ضراب را بر عهده بگیرند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین