به گزارش عصر ایران، هیوندایی با معرفی و تائید این مدل پس از ماهها به شایعات طولانی در خصوص یک شاسیبلند پایان داد.
احتمالا حضور و ارتقاء خودروهایی مانند نیسان جوک یا رنو کپچر دلیل خوبی برای تولد این خودرو محسوب میشود. اما به نظر میرسد در این رقابت هیوندایی گوشه چشمی به رقابت با مدلهای آتی HR-V و تویوتا CH-R نیز دارد.
نام این خودروی چشم بادامی کرهای از بزرگترین جزیره هاوایی گرفته شده
که به دلیل تولید قهوه و وزش نسیم دریایی با نام "کونا" معروف است.
این
خودرو چهارمین و کوچکترین شاسیبلند از بزرگترین خودروساز کره محسوب میشود. طراحی
پلتفرم این خودرو از هاچبک I20
گرفته شده و احتمالا تولید آن از ژوئیه 2017 آغاز میشود. برخی از منابع پیشنهاد
دادهاند که نمایشگاه خودرویی نیویورک 2017 که بین روزهای 14 تا 23 آوریل برگزار
میشود، جای مناسبی برای معرفی این خودرو محسوب میشود که صحت و سقم این ماجرا در
حد یک شایعه باقی مانده است.
هیوندایی پیشتر نمونه مفهومی با نام "اینترادو" در سال 2014 در نمایشگاه خودرویی ژنو به نمایش درآورده که شباهتهای زیادی با خودروی جدیدش دارد. با این وجود هیوندایی ادعا دارد که خودروی جدیدش با بهترین تنظیمات و ویژگیها در کلاس خود ارائه خواهد شد.
نمای خارجی این خودرو با فلسفه و زبان طراحی آیندهنگرانه هیوندایی در هماهنگی کامل است. اما در مجموع خودرو با چراغهای LED کشیده و باریک و جلو پنجره آبشاری تهاجمی و تند و تیزتر به نظر میرسد. با وجود اینکه از فضای داخلی اطلاعاتی منتشر نشده اما قاطعانه میتوانیم انتظار طیف وسیعی از ویژگیهای امنیتی و کمکی را از این مدل کوچک و قدبلند کرهای داشته باشیم.
هیوندایی قصد دارد تا سال 2021 به بزرگترین خودروساز آسیایی در اروپا تبدیل شود.