کد خبر: ۴۳۷۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

هشدار پوتین به آمریکا درباره حمله به سوریه

کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمله موشکی آمریکا به سوریه را کمک به مبارزه با تروریسم نمی داند و این اقدام را ضربه به روابط مسکو و واشنگتن می شناسد.
آفتاب‌‌نیوز :
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگاران در باره حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در استان حمص سوریه گفت: این اقدام واشنگتن به روابط روسیه و آمریکا که در وضع ناگواری قرار دارد، ضربه ای سخت می زند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از سخنان پسکوف نوشت: نکته اصلی این است که رئیس جمهوری روسیه معتقد است، این اقدام آمریکا ما را به هدف نهایی مبارزه با تروریسم نزدیک نمی کند و برعکس مانع جدی در مسیر ایجاد ائتلاف بین المللی برای مبارزه و مقابله موثر با این پدیده شرارت آمیز است. 

وی افزود: این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دوره مبارزات انتخاباتی، مقابله با تروریسم را به عنوان یکی از اهداف اصلی خود اعلام کرده بود.

حمله موشکی آمریکا به سوریه درحالی آغاز شد که جلسه روز پنجشنبه (به وقت محلی) شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حادثه شیمیایی ادلب بدون رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی پایان یافته بود. 

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی شعیرات در استان حمص آغاز شد که خسارت های جانی و مالی بر جای گذاشت. 

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است. 

به گزارش ایرنا، این درحالی است که دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است. 

ارتش سوریه در شرق استان حمص با گروه تروریستی داعش و در شمال آن با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه می کند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
3
دولت سوریه بکارگیری هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده .

باید منتظر حقیقت یابی بود .
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
0
4
ترامپ، اوباما نیست .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین