کد خبر: ۴۳۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷

بی پی: مجوز فعالیت در میدان گازی مشترک با ایران از آمریکا دریافت شد

شرکت بریتیش پترولیوم (بی پی) روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت و شرکت نفت ایران سال گذشته مجوز فعالیت در یک میدان گازی مشترک در دریای شمال را از وزارت خزانه داری آمریکا را دریافت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
فعالیت در این میدان گازی موسوم به رهام در سال 2010 و در پی اعمال تحریم های ضد ایرانی اروپا به حال تعلیق درآمد، اما چهار سال بعد و پس از موافقت انگلیس با طرحی که به موجب آن کلیه درآمدهای قابل پرداخت به تهران تا زمان لغو تحریم ها نگه داشته شود، از سر گرفته شد.

به دنبال لغو تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران در ژانویه 2016، این طرح موقت نیز کنار گذاشته شد.

شرکت بی پی در گزارش سالانه خود در سال 2016 اعلام کرد که ایران کنترل سهام خود را باز پس گرفت و شرکت بی پی از طریق بازوی اجرای تحریم های خود در تاریخ 29 سپتامبر 2016 از وزارت خزانه داری آمریکا مجوز ادامه فعالیت در میدان گازی رهام را دریافت کرد.

بی پی مشخص نکرد که مجوز فعالیت در میدان گازی رهام تا چه زمانی معتبر است.

بی پی که بیش از یک سده پیش تاسیس شد، در آمریکا فعالیت تجاری گسترده ای دارد، از این رو برای اجتناب از نقض بالقوه تحریم های آمریکایی موظف به کسب مجوز لازم است.

به گزارش رویترز، در حالی که تحریم های بین المللی علیه ایران از میان برداشته شده، آمریکا همچنان اقدامات مجزایی را به اجرا گذاشته و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نیز از اتخاذ رویکردی سخت علیه تهران خبر داده است.

رویترز در پایان آورد: باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا تلاش کرد شرکت ها و بانک های غیر آمریکایی را به افزایش مبادلات تجاری با ایران ترغیب کند.

به گزارش ایرنا، این در حالی است که تهران گفته واشنگتن در جهت تسهیل دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی و بانک ها، به میزان کافی تلاش نکرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین