کد خبر: ۴۳۷۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

انتقادات روحانی به حکام آمریکا/ پیشنهاد تشکیل هیأت بین‌المللی حقیقت‌یاب برای سوریه

رئیس‌جمهور ضمن محکوم کردن شدید حمله اخیر آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام حسن روحانی، در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» که در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه، اظهار کرد: تقاضای جمهوری اسلامی ایران این است که یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی و بدون حضور افراد مغرض و با حضور کشورهای بی‌طرف تشکیل شود و بررسی کند که این سلاح‌های شیمیایی مورد ادعا را چه کسی و از کجا آورده است؛ چرا که بر اساس اعلام سازمان ملل دولت سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

اهم اظهارت رئیس‌جمهور را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*آمریکا که خود را پلیس جهان،‌ رهبر و قاضی دنیا می‌داند خود بریده و دوخته و وارد عمل شده و نیمه شب با شلیک موشک به یک پایگاه هوایی عده‌ای بی‌گناه را شهید کرده است.

*در حمله اخیر آمریکا تجاوز به کشوری مستقل صورت گرفته است، تجاوز به یک کشور مستقل به چه مناسبتی صورت گرفته است؟ در حالی که یکی از ادعاهای  این آقایی که الان در آمریکا حاکم شده، این بود که می خواهد با تروریست مبارزه کند، اما امروز همه تروریست‌های سوریه از این حمله آمریکا خوشحال شده و جشن گرفته‌اند.

*{خطاب به حاکمان ایالات متحده آمریکا}اگر راست می‌گفتید چرا در نخستین اقدام خود به تروریست‌ها کمک کردید و حامی آنها شدید؟ چرا علیه ارتش سوریه که در حال جنگ با تروریست است وارد عمل شدید ؟ موشک‌های خود را با کدام قانون و مجوز از مدیترانه به سمت پایگاه هوایی این کشور مستقل پرتاب کردید؟

*سازمان ملل که از نظر ما ایرادات فراوانی دارد نیز مجوزی برای این حمله صادر نکرده است، دولت آمریکا حتی از کنگره خود که دارای ایالات فراوانی است نیز برای حمله به سوریه اجازه نگرفته است.

*حمله اخیر آمریکا به سوریه را تجاوزگرانه، ظالمانه و برخلاف همه اصول و حقوق بین‌المللی است،این شرایط نشان می‌دهد که ما امروز باید بیش از پیش بیدار و متحد باشیم؛ چرا که معلوم نیست افرادی که امروز در آمریکا روی کار آمده‌اند، چه خواب و خیالی برای منطقه دیده‌اند. به همین دلیل ما باید هوشیارانه، عاقلانه و با برنامه‌ریزیدر برابر احتمالات مختلف آماده شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
کمیته حقیقت یاب در حال حاضر در سوریه در حال فعالیت می باشد که از طرف سازمان ملل انتخاب شده.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین