کد خبر: ۴۳۸۱۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷

کلنگ زنی بیمارستان سوانح سوختگی و پرتوی در اراک؛امروز

رئیس سازمان انرژی اتمی: ساخت بیمارستان سوانح سوختگی و پرتوی در اراک امروز کلنگ زنی می شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر صالحی در مراسم افتتاح بخش دستاوردهای هسته‌ای در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: این بیمارستان در مجاورت بیمارستان امیرالمؤمنین اراک احداث می شود.

صالحی افزود: ساخت این بیمارستان کار بزرگی است و چندین میلیارد تومان هزینه دارد.

تدبیر و تقدیر؛ دو عنصر در تحلیل انقلاب اسلامی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همواره باید دو عنصر کارآمدی و تدبیر مسئولان نظام و تقدیر را برای تحلیل انقلاب اسلامی در نظر گرفت.

صالحی افزود: در بسیاری از مواقع به لبه پرتگاه رسیده بودیم که تدبیر شد ولی کافی نبود و خداوند متعال مقدر کرده بود که انقلاب را حفظ کند که یکی از آنها برجام است.

وی با بیان اینکه در این باره خیلی صحبت می شود ولی بنده می دانم که چه خبر بود، گفت: واقعاً در این باره مقدر شده بود، زیرا ما تحریم های ظالمانه داشتیم و شرایط می رفت که بغرنج شود اما تقدیر الهی و البته تدبیر به کار رفت و مقام معظم رهبری راه را باز کردند.

صالحی افزود: تدبیر بود اما تقدیر هم واقعاً کار خودش را در این باره کرد و از این گردنه عبور کردیم و ان شاء الله از گردنه ترامپ هم عبور خواهیم کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی مرهون خون شهداست و ملت ما در 37 سال گذشته حتی برای یک لحظه شهدای خودش را فراموش نکرده است.
صالحی افزود: باغ موزه دفاع مقدس گامی برای حفظ میراث شهدای ماست.

وی گفت: عناصر قدرت یک ملت، علم، صنعت و اقتصاد است اما این عناصر ریشه ای نیستند.

صالحی افزود: عناصر فرهنگ، باور، اعتقاد و دین از عناصر ریشه دارتری در این باره هستند.

وی گفت: ملتی که به تاریخ خودش، جوانمردان، سرداران و بزرگان خود بی اعتنا باشد، زمانه بی رحمانه با آن ملت رفتار خواهد کرد.

صالحی افزود: ملتی ریشه دارد که نسبت به تاریخ خودش توجه داشته باشد و این توجه باعث می شود که صیانت از حیات مستمر آن ملت برقرار باشد.

وی گفت: ایرانی ها در مقابل امتحان تاریخ همچنان سربلند ایستاده اند و تاریخ این ملت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تاریخ بسیار ویژه ای است.

صالحی با بیان اینکه این ملت در هزاره های گذشته بزرگترین امپراتوری جهان را آفرید، افزود: این ملت یک بار هم پس از ورود اسلام، اندیشه ای به جهان عرضه کرد و آن پرچمداری اسلام، تفسیر و عرضه اسلام ناب بود.

وی گفت: پس از انقلاب اسلامی، شیوه حکمرانی جدیدی را عرضه کرد و انقلاب اسلامی به دنیا گفت که با این شیوه می توان جهان را اداره کرد.

صالحی افزود: این شیوه چالش بزرگی برای غربی ها آفرید زیرا استکبار که دنیا را بناحق در اختیار دارند، نمی خواهند به این جهان خودشان خدشه ای وارد شود.

وی گفت: حکمرانی جدیدی که نظام اسلامی ارائه کرده است، غربی ها را نگران کرده است.

صالحی با اشاره به بیداری اسلامی افزود: اگر به سیر تاریخی 37 - 38 ساله نگاه کنید پی می برید که علت اتفاقات آن چیست.

وی گفت: جمهوری اسلامی رویکرد و جهان بینی جدیدی از حیث مراودات سیاسی، اجتماعی و اخلاقی ارائه کرده است، البته بنده نمی گویم که الآن در بهترین شرایط هستیم و خیلی راه داریم تا به مقاصد ترسیم شده دست پیدا کنیم.

صالحی افزود: اندیشه ای که انقلاب اسلامی به جهان عرضه کرده است در عصر حاضر در نوع خودش غریب است.

وی گفت: انقلاب ما ویژه است و نمی توان آن را با سایر انقلاب ها مقایسه کرد و ابعاد انقلاب نیز گسترده است و این علتی است برای اینکه در شرایط بحران های ساختگی توسط غرب روبرو می شویم.

صالحی افزود: برای اینکه بتوانیم این میراث را گرانقدر و گرانبها را حفظ کنیم باید قدردان آنانی باشیم که این میراث را به وجود آورده اند و همچنین باید این میراث را خوب درک کنیم، تحلیل کنیم و به آن باور داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی از اقدامات برای معرفی انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس گفت: این موزه آنچنان که باید معرفی نشده است و مردم ما باید در خصوص آن اطلاع بیشتری داشته باشند.

صالحی با اشاره به برخی از اقدامات غربی ها علیه کشورمان افزود: در 37 سال گذشته اقدامات بسیاری توسط غربی ها علیه کشورمان انجام شد از جنگ، تحریم، فشار، ایران هراسی و شیعه هراسی.

وی گفت: جنگ تحمیلی صدام علیه ما، فقط صدام نبود بلکه جنگ جهانی بود و شرق و غرب به صدام کمک می کردند و با جنگ تحمیلی کاری از پیش نبردند.

بخش دستاوردهای هسته ای امروز در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد و در این بخش برخی از دستاوردهای هسته ای به نمایش گذاشته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین