کد خبر: ۴۳۸۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
در شورای برنامه‌ریزی بعثه مطرح شد:

تشکیل کمیته‌ای در عربستان برای پیگیری فاجعه منا

سرپرست سازمان حج و زیارت از پیگیری پرونده فاجعه منا در کمیته‌ای که عربستان برای بررسی ابعاد مختلف آن تشکیل داده، خبر داد و گفت: در صورت اجرای بدون مشکل حج، سفر عمره نیز برقرار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حمید محمدی که به تازگی از عربستان بازگشته، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری، به تفصیل به محورهای مذاکرات خود با وزیر حج آن کشور پرداخت و گفت: در این گفت‌وگوها مسائل اجرایی و توافقات صورت‌گرفته در تفاهم‌نامه حج مطرح و به صورت دقیق بررسی شد و کارها و برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف در فضایی مناسب درحال پیگیری است.


او فاجعه منا را از محورهای مهم و مورد توجه در این مذاکرات ذکر کرد و گفت: وزیر حج عربستان نیز با حساسیت روند کار در کمیته تشکیل‌شده برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه را دنبال می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم نظرات خود درباره فاجعه منا را به طرف مقابل ارائه کرده است و کار با جدیت دنبال می‌شود.


سرپرست سازمان حج و زیارت در ادامه با بیان این که طرف سعودی برای صدور ویزا به منظور اعزام تیم‌های کارشناسی بخش‌های مختلف آمادگی دارد، افزود: در مذاکرات تصریح شد در صورتی که مشکلات اجرایی را درحج امسال شاهد نباشیم، راه‌اندازی سفر عمره نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت ـ نیز در ادامه گفت: کارها و برنامه‌های مورد نظر حج ۹۶ به خوبی پیش می رود و مشکل خاصی وجود ندارد.

او سفر اخیر سرپرست سازمان حج و زیارت و هیأت کارشناسی به عربستان برای پیگیری مفاد تفاهم‌نامه حج را مفید دانست و افزود: با توجه به مذاکرات صورت گرفته، مسیر برای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه حج فراهم و شرایط مساعدی ایجاد شده است و درخصوص مسائل اجرایی حج پیش روی زائران نگرانی وجود ندارد.

درادامه این جلسه نحوه اطلاع‌رسانی، میزان اسکان حجاج ایرانی در مدینه قبل و بعد با توجه به امکانات موجود در این دو شهر، اسکان زائران در عرفات و منا، نقل و انتقال حجاج توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی و سعودی و نحوه واگذاری فیش‌های حج و عمره اولویت‌دار بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، لزوم افزایش اطلاع‌رسانی به مخاطبان حوزه حج در امور مختلف فرهنگی و اجرایی را یادآور شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
عربها از این پول هنگفت حاجیان ایرانی حتی با روابط بسیار سرد و تقریبا در حال جنگ بین دو کشور نمیتوانند چشم پوشی کنند
از این کمیته برای قربانیان حج ابی گرم نخواهد شد و البته چیب عربها ومسیولین و کاروانداران ایرانی پر خواهد شد و ملت احساساتی و کم دانش ایرانی بار حقارت و توهین را به دوش خواهند کشید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین