کد خبر: ۴۴۰۲۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

اولین سفینه باری چین راهی فضا شد

اولین سفینه باری چین با نام «تیان جو 1» شامگاه امروز پنجشنبه (به وقت محلی) از مرکز فضایی «ون ‎چانگ» در استان «های ‎نان» در جنوبی ترین نقطه این کشور راهی فضا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
این سفینه که راس ساعت 19:41 دقیقه به وقت محلی به فضا پرتاب شده قرار است ابتدا وارد مدار 380 کیلومتری از سطح زمین و سپس وارد مدار نخستین آزمایشگاه فضایی با عنوان «تیانگ گونگ 2» شود.

آزمایشگاه «تیانگ گونگ 2» شهریور ماه سال گذشته از مرکز پرتاب ماهواره «جیو چوان» با موفقیت به فضا پرتاب شده بود.

بر اساس این گزارش، تمامی مراحل بازرسی و آزمایش های نهایی روی راکت پرتاب و سیستم های ارتباطی سفینه مزبور توسط کارشناسان و دانشمندان چینی روز گذشته با موفقیت به پایان رسیده بود.

این سفینه باربری چین که با یک راکت «لانگ مارچ 7» راهی فضا شده است از سوخت اکسیژن مایع استفاده می کند و یک مرحله آزمایشی آن ماه ژوئیه سال گذشته (خرداد - تیر 95) انجام شد.
اداره مهندسی فضانوردی فضاپیماهای سرنشین‌ دار چین اعلام کرد که این سفینه 10.6 متر طول دارد و قطر آن حدود 3.35 متر است که می تواند 6 تن بار را با خود حمل کند.

به گزارش اداره مهندسی فضانوردی فضاپیماهای سرنشین دار چین، همچنین اعلام شده سفینه مزبور که سوخت و دیگر مایحتاج را با خود حمل می کند طبق برنامه به آزمایشگاه «تیانگ گونگ 2» متصل می شود و قبل از بازگشت به زمین نیز برخی آزمایش های فضایی را انجام خواهد داد.

پرتاب این سفینه حامل، برای برنامه ایجاد ایستگاه فضایی چین تا سال 2020 اهمیت بسیار زیادی برای این کشور دارد.

چین در سال 2015 میلادی 19 ماموریت فضایی داشت و بیش از 20 ماموریت فضایی در سال 2016 انجام داد.

یکی از مهمترین دستاوردهای فضایی چین اعزام دو فضانورد به فضا در آبان ماه سال 95 بود که به مدت 30 روز (طولانی ترین ماموریت فضایی) در آزمایشگاه فضایی این کشور بسر بردند و با موفقیت به زمین بازگشتند.

چین پس از روسیه و آمریکا، سومین کشوری است که توانسته است به طور مستقل فضانورد به فضا ارسال کند.

یکی از دستاوردهای جالب توجه چینی ها در اکتشافات فضایی، ارسال کاوشگر و سطح نشین به ماه بود و البته این کشور در نظر دارد تا دو دهه آینده نخستین فضانورد خود را به ماه بفرستد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین