کد خبر: ۴۴۱۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

توصیه یک اصولگرا به قالیباف؛ کنار بروی در دولت رئیسی سمت بالا می‌گیری / اقبال به رئیسی بیشتر از میرسلیم است

نماینده سابق مجلس می گوید هر سه گزینه اصولگرایان به تصمیمات نهایی جمنا تمکین می‌کنند و در نهایت به نفع گزینه نهایی کنار می‌روند که در صورت پیروزی اصولگرایان،‌گزینه های که کنار رفته اند سمت های اجرایی بالایی خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در گفت و گو با نامه نیوز، در خصوص مباحث اخیر پیرامون احتمال رقابت درون جریانی میان ابراهیم رئیسی و محمدباقرقالیباف گفت: با توجه به جلساتی که تاکنون از سوی جمنا شکل گرفته است، آقای قالیباف نیز چارچوب کلی جبهه نیروهای انقلاب اسلامی را پذیرفته است.

وی ادامه داد: نهایتا در چند روز آینده و با توجه به نظرسنجی های که صورت می‌گیرد تصمیم گیری می‌شود که کدام یک از گزینه‌های جمنا در صحنه باقی بماند. البته هواداران ممکن است تبلیغات خاص خود را در این‌گونه مباحث داشته باشند ، اما در کلیات بر اساس صحبت‌ها و توافقاتی که تاکنون انجام گرفته بعید است که در میان نیروهای اصولگرا مشکلی از این دست ایجاد شود.

سبحانی نیا با بیان اینکه نامزدهای جمنا به تصمیم‌گیری نهایی شورای مرکزی این جبهه تمکین خواهند کرد، تصریح کرد: رویکرد کلی جمنا رسیدن به وحدت و همدلی است و همه اعضا باید در آن چارچوبی که تعیین شده است بتوانند فعالیت کنند. طبیعتا باید به سمت جلو حرکت کنند تا در آینده به یک تصمیم واحد و گزینه‌ای با مقبولیت بالا دست پیدا کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه رئیسی حرکت و تصمیمات نیروهای  اصولگرا را قبول دارد، گفت: صحبت‌های رئیسی در بیانیه اخیر مبنی بر اینکه فارغ از جناح و گروه‌بندی‌ها وارد انتخابات شده است به معنای آن است که خود را محدود به یک جناح نمی‌داند! اقای رئیسی گزینه‌ای است که احساس تکلیف کرده و در این عرصه حاضر شده است و طبیعتا برای رسیدن به پیروزی باید به تصمیمات نهایی جمنا تمکین شود.

سبحانی نیا با بیان اینکه در مسیر کناره‌گیری نامزدهای اصولگرا به نفع کاندیدای نهایی نباید مشکلی ایجاد شود،خاطرنشان کرد: تجربه گذشته و شرایط موجود حکم می‌کند که نیروهای اصولگرا در نهایت به یک گزینه برسند و همه به گزینه نهایی کمک کنند. البته بسیاری از افراد مطرح وارد این عرصه نشدند و این سه نفری که از نیروهای اصولگرا باقی مانده‌اند تعهد و آمادگی این را دارند که بتوانند براساس منافع ملی تصمیم مناسب را بگیرند و کمترین آسیب را به جریان اصولگرایی وارد کنند.

وی ادامه داد: اهل حل و عقد یا همان بزرگان نیروهای اصولگرا طبعا هماهنگی‌های لازم را در میان این مجموعه برای جلوگیری از بروز مشکل ایجاد کرده اند. ممکن است این تعهدات و مشورت‌های که صورت گرفته است تضمین 100درصدی نداشته باشد اما آنچه که در میان این 3 گزینه اصولگرا مشاهده می‌کنم این است که به تعهدات پایبند باشند و اگر نیاز باشد یک نفر در صحنه باقی بماند، دیگر گزینه ها به وی کمک می کنند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به احتمال کناره گیری قالیباف از صحنه انتخابات، گفت: قطعا اگر قرار باشد یک گزینه در صحنه باقی بماند در صورت پیروزی، از دیگر گزینه‌ها به عنوان نیروهای ارشد اجرایی در دولت استفاده خواهد شد و اینگونه نیست که کنار رفتن به معنای مرگ سیاسی افراد تلقی شود. اکنون در جامعه نیز معاون اولی قالیباف مطرح است و مطمئنا اگر بنا بر کنار رفتن باشد، از توانمندی های ایشان استفاده خواهد شد.

سبحانی نیا ادامه داد:نبايد تنگ نظري و قبيله گري در ميان نيروها ايجاد شود ،بلكه بايد از تمام نيروهاي كارشناس و مجرب استفاده شود. تا انتخابات حدود ٢٠روز زمان داريم تا نيروها خودشان را آماده كنند ، پس از آن طبعا إقبال و گرايش جامعه نشان خواهد داد كدام كانديدا آرا بيشتري  را دارد. اين نظر سنجي و إقبال نشان خواهد داد كه كدام گزينه ميتواند براي رقابت با جريان إصلاح طلب در صحنه حضور داشته باشد.

سبحاني نيا با اشاره به سخنان اخير بادامچيان مبني بر احتمال كناره گيري رىيسي به نفع ميرسليم گفت:قطعا گزينه اي كه إقبال و توان بالاتري دارد بايد در صحنه بماند، هدف اين است كه گزينه مورد نظر رأي بياورد؛ معتقدم اكنون آقاي رئيسي إقبال بيشتري نسبت به دو گزينه ديگر دارد.

وي در ادامه با اشاره به حضور نزديكان احمدي نژاد مانند ميركاظمي و نيكزاد در كنار رئيسي گفت: اين أفراد وزراي كارشناس و به دور از تندروى بودند ،البته ممكن است  ذهنيت و تأثير منفي برجا بگذارند اما احمدي نژاد با حركت اخيرش باعث شد بسیاری از دوستان و نزدیکانش از وی جدا شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین