کد خبر: ۴۴۱۶۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
مدیرعامل بانک پارسیان در همایش سلامت روان و نهادهای اجتماعی عنوان کرد:

توجه ویژه بانک پارسیان به موضوع سلامت روان

با حضور مدیرعامل بانک پارسیان و نایب رییس هیات‌مدیره انجمن سلامت روان ایران و حمایت بانک پارسیان، همایش سلامت روان و نهادهای اجتماعی با هدف افزایش سواد و فرهنگ سلامت روان، سوم اردیبهشت در محل سالن همایش‌های بانک پارسیان برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
بنابر اعلام بانک پارسیان، در این همایش که  سیدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، نوربالا رییس انجمن سلامت روان ایران، رسولیان رییس انجمن علمی روانپزشکان و یوسف فکور دبیر همایش و بسیاری از صاحبنظران و اندیشمندان حوزه سلامت حضور داشتند، کوروش پرویزیان درپنل تخصصی این همایش گفت: بانک پارسیان این افتخار و سعادت را پیدا کرده که میزبان بزرگان و اندیشمندان و کسانی که علاقه‌مند به این حوزه هستند باشیم که سعی بر پیشبرد اهداف توسعه بنگاه‌ها و اثربخشی کار بنگاه اقتصادی ملی دارند. امید داریم با همکاری و هم‌افزایی که با این مجموعه شکل گرفته بتوانیم جامعه بهتری را برای آینده رقم بزنیم.

پرویزیان افزود: موضوع سلامت روان امروزه به عنوان مسئولیت اجتماعی مطرح بوده و ما و همکاران در بانک پارسیان نیز به این امر واقف هستیم چرا که این موضوع حساس و بسیار مهم بوده و با بیش از 30 سال سابقه حرفه‌ای در حوزه مدیریت، اهمیت این موضوع را با توجه به آماری که منتشر می‌شود به لحاظ بار اقتصادی و اختلالات روانی ناشی از آن وهزینه‌هایی که به خانواده‌ها یا سازمان‌ها وارد می‌کند، به خوبی می‌شناسیم.

نایب رییس هیات‌مدیره انجمن سلامت روان ایران با اشاره به موضوع بحران بیکاری در جامعه افزود : یکی از عوامل مهمی که شدیداً بر زندگی انسان و سلامت فرد، خانواده و جامعه تاثیر می‌گذارد و امسال هم در پیام مقام معظم رهبری به آن اشاره شد موضوع بیکاری است که لازم است در این خصوص اقدامات موثری صورت گیرد.

مدیرعامل بانک پارسیان اظهار امیدواری کرد که بانک پارسیان بتواند در مسیرحفظ و بهبود سلامت روان جامعه گام‌های موثری بردارد.

تقدیر معاون وزیر بهداشت از رویکرد مشارکت جویانه بانک پارسیان 

سیدمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در همایش سلامت روان و نهادهای اجتماعی با قدردانی از برگزارکنندگان همایش و پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان و نائب رییس هیات‌مدیره انجمن سلامت روان گفت: از رویکرد مشارکت‌جویانه بانک سلامت‌محور پارسیان تشکر می‌کنم و امیدوارم با برگزاری چنین همایش‌هایی بتوانیم به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: با مشارکت سازمان‌ها و انجمن‌هایی چون بانک پارسیان می‌توانیم حضور و مشارکت مردم را در حوزه سلامت روان گسترده کنیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت اظهارکرد: در حال حاضر620 نهاد مردمی و 875 خیریه در حوزه سلامت فعال است و چنانچه بسترها فراهم شود حوزه سلامت کشور پیشرفت پیدا می‌کند.

ایازی افزود: برای اینکه یک شبکه گسترده سلامت روان با مشارکت مردم ایجاد شود انجمنی با حضور متخصصان و کارشناسان خبره به ثبت رسیده است. با توجه به اینکه سال 2017 به عنوان سال پیشگیری از افسردگی نامگذاری شده، ثبت این انجمن به عنوان اقدامی نمادین در این عرصه انجام شده است. 

بانک پارسیان انجمن را برای رسیدن به هدف متعالی خود یاری می‌دهد

یوسف فکور دبیر همایش سلامت روان و نهادهای اجتماعی نیز ضمن تشکر از بانک سلامت‌محور پارسیان اظهارکرد: در این همایش گروه‌های زیادی از جمله گروه‌های مددکاری، روانشناسی، روانپرستاری، روانپزشکی و موسسات اقتصادی سلامت‌محور همکاری کرده‌اند که پیشرو آنها بانک پارسیان است. 

وی افزود:  انجمن سلامت روان ایران (اسرا) از سال 94 فعالیت خود را با هدف بهبود و ارتقای سلامت روان جامعه ایران در راستای سیاست‌های کلی سلامت فعالیت خود را آغاز کرده و بانک پارسیان با حمایت از این همایش، انجمن را برای رسیدن به هدف متعالی خود یاری می‌دهد.

در پایان این همایش با معرفی سفیران سلامت از تلاش‌های ایشان برای حفظ و بهبود سلامت روان جامعه قدردانی شد. سفیران سلامت روان عبارت بودند از روانشاد افشین یدالهی که لوح ایشان توسط رییس انجمن اهدای اعضا (با توجه به اینکه وی درگذشته سفیر اهدای عضو نیز بود) به پدر وی تقدیم شد .ایرج رضائیان صدای ماندگار دوبله، کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان، آنیک شاهمرادی روان‌پرستار پیشکسوت و نمونه کشور، محسن تنها روانشناس پیشکسوت و مدیرعامل موسسه خیرین معلولین ذهنی تهران.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین