کد خبر: ۴۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
با انتشار متنی صورت گرفت

انتقاد مرکز آمار ایران از تخریب نظام‌مند دولت به بهانه انتخابات

مرکز آمار ایران با انتشار متنی، از تخریب نظام مند دولت یازدهم به‌عنوان رقیب، در جریان تبلیغات انتخاباتی انتقاد کرد و این امر را مایه دل نگرانی دلسوزان کشور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این متن با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات آزاد، بویژه در سطح ریاست جمهوری، همواره بخشی از کارنامه درخشان تاریخ انقلاب اسلامی و اصلی‌ترین ارکان تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، آمده است: وجهه اصلی صحنه سیاسی و اجتماعی کشور در این برهه‌های زمانی، شور و نشاط و سرزندگی جامعه و احساس خوب مشارکت تمام آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود و میهن اسلامی بوده است. اما در این میان، آنچه  موجب نگرانی دلسوزان واقعی نظام در این مقاطع زمانی بوده است، بد اخلاقی و بدعهدی برخی رسانه‌های کشور در عمل به رسالت رسانه‌ای خود و احترام به مخاطبانی است که خواهان دریافت اخبار و اطلاعات درست و منطقی هستند.

در این متن با بیان اینکه دل‌نگرانی اصلی، شکل‌گیری سیستماتیک اینگونه اقدامات رسانه‌ای در راستای کوبیدن رقیب، بویژه عملکرد دولت یازدهم از سوی برخی رسانه‌هاست، اضافه شده است: تنها نگاهی گذرا به اخبار و گزارشات برخی رسانه‌ها، هر مخاطب منصفی را قانع می‌کند که عملکرد این دولت، به دور از انصاف و حقیقت ترسیم می‌شود. مرکز آمار ایران، کمترین انتظار از هر رسانه‌ را پرهیز از شانتاژ خبری و تشویش اذهان عمومی، در راستای اهداف جناحی و احترام به فهم و جایگاه مخاطبان دانست و افزود: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز اخیراً در واکنش به فضای این روزهای جامعه، بشدت از ترویج دروغ و تهمت در جهت کسب منافع انتخاباتی، ابراز گله‌مندی کرد.

این متن با بیان اینکه گاهی در این راه، حتی منافع ملی و اعتبار دولت‌ها و حکومت نیز تنها به قیمت کم‌رنگ کردن تلاش‌های دولت، به سادگی زیر سؤال می‌رود که البته موجب خدشه‌دار شدن وجهه کلی ایران اسلامی می‌شود، می‌افزاید: درج اخبار غیرواقعی و شبهه برانگیز و زدن انگ‌های مختلف به نهادها و سازمان بنیادین کشور، آن‌هم به این امید که خود را اندکی بهتر جلوه دهیم، در کوتاه مدت و بلند مدت، آسیب‌های جدی به اعتماد مردم، بخصوص به جامعه رسانه‌ای کشور خواهد زد.

این مرکز در پایان از این رسانه‌ها خواست ضمن دفاع از عملکرد جناح‌های مورد حمایت خود، از هجمه‌های ناروا و تخریب رقبا به هر قیمتی، پرهیز کرده و در القای آرامش به جامعه و برگزاری انتخاباتی آرام، سهیم باشند.

منبع: ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین